Reklama

Będą kolejne zmiany w podatku obrotowym

Fala krytyki, do której włączyli się ministrowie, sprawi, że resort finansów po raz kolejny zmodyfikuje projekt ustawy. Najgłębsze zmiany dotkną franczyzy.

Publikacja: 10.02.2016 21:00

Foto: Bloomberg

Kontrowersyjny projekt ustawy o podatku obrotowym od sprzedaży detalicznej nie trafi do kosza, ale czekają go głębokie zmiany – takie deklaracje padły ze strony resortu finansów podczas środowego spotkania z Parlamentarnym Zespołem na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego. Wzięli w nim udział m.in. minister finansów Paweł Szałamacha oraz przedstawiciele branży.

Zmieniony dokument ma ujrzeć światło dzienne po 18 lutego, czyli po kolejnym spotkaniu Rady Dialogu Społecznego grupującej związki i pracodawców. Najgłębsze zmiany dotyczyć mają franczyzy. – Spodziewamy się zmiany definicji franczyzy – powiedział „Rzeczpospolitej" po spotkaniu Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu, która w środę rano rozmawiała na ten temat z Pawłem Szałamachą. – Chodzi o to, by wprowadzić rozróżnienie grup, które składają się z podmiotów mających oddzielny NIP, i tych, które są połączone kapitałowo.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Budżet i podatki
PiS chce dalej rozdawać pieniądze. Ekonomiści: kołdra już dziś jest za krótka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Budżet i podatki
Tak Putin kupuje sobie sojuszników. Ogromne pieniądze dla „zaprzyjaźnionych” krajów
Budżet i podatki
Polska pod coraz większą presją fiskalną. GUS podał dane o deficycie i długu
Budżet i podatki
Deficyt budżetu przekroczył już 200 mld zł. Ministerstwo Finansów podało nowe dane
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Budżet i podatki
Ile Niemcy mają zasiłków? Ponad 500, właśnie policzyli. A budżet trzeszczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama