Podatek od wycieraczek i serwetek w Modenie

Podatek od wycieraczek, a także od serwetek w barach wprowadzono w Modenie na północy Włoch.

Aktualizacja: 16.05.2017 09:14 Publikacja: 16.05.2017 07:58

Podatek od wycieraczek i serwetek w Modenie

Foto: Fotolia

Dziennik "Corriere della Sera" informuje we wtorek, że wezwanie do zapłacenia tej należności rozesłano do kilkudziesięciu sklepów i lokali.

Jak wyjaśniono na łamach gazety, ten nowy podatek jest "radykalną i kreatywną" interpretacją przepisów, umożliwiających pobieranie dodatkowej opłaty w przypadku reklamowania własnej działalności poza jej miejscem. A zatem, w świetle tych przepisów, umieszczenie nazwy lokalu lub sklepu na słomiance przed nim lub na serwetkach w barze stanowi taką właśnie reklamę.

- Może to mieć nawet podstawę prawną, ale nie ma nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem - tak skomentował to sekretarz federacji usług w Modenie Fulgenzio Brevini, cytowany w artykule. Zauważył przy okazji, że handlowcy i restauratorzy już faktycznie płacą za wycieraczki w podatku od zajmowanej powierzchni.

Federacja usług domaga się uchylenia nowego podatku.

Wezwanie do jego zapłaty rozesłała prywatna firma, zajmująca się ściąganiem wszelkich opłat w mieście. Przedstawiła też warunki uregulowania należności; w przypadku natychmiastowego wniesienia opłaty zniżka wynosi 50 procent.

Podano przykład jednego z najbardziej znanych i najstarszych barów, którego właściciel musi zapłacić 1000 euro.

Dziennik zauważa, że ten najnowszy pomysł fiskusa przypomina uznany dotąd za najbardziej oryginalny podatek we Włoszech: od cienia rzucanego na ziemię przez szyldy sklepów. Wprowadzono go kilka miesięcy wcześniej w Conegliano w Wenecji Euganejskiej.

Dziennik "Corriere della Sera" informuje we wtorek, że wezwanie do zapłacenia tej należności rozesłano do kilkudziesięciu sklepów i lokali.

Jak wyjaśniono na łamach gazety, ten nowy podatek jest "radykalną i kreatywną" interpretacją przepisów, umożliwiających pobieranie dodatkowej opłaty w przypadku reklamowania własnej działalności poza jej miejscem. A zatem, w świetle tych przepisów, umieszczenie nazwy lokalu lub sklepu na słomiance przed nim lub na serwetkach w barze stanowi taką właśnie reklamę.

Budżet i podatki
Naprawa polskich finansów zajmie kilka lat. MF przedstawia tzw. białą księgę
Budżet i podatki
Stan budżetu państwa w spadku po PiS i nowy plan
Budżet i podatki
Luka VAT skoczyła do 15,8 proc. Runął mit Morawieckiego o cudzie VAT-owskim?
Budżet i podatki
Polska w piątce krajów UE o najwyższym deficycie. Będzie reakcja Brukseli
Budżet i podatki
Ponad 24 mld zł dziury w budżecie po I kwartale. VAT w górę, PIT dołuje
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?