Reklama
Rozwiń

Program drogowy i firmy mogą się wywrócić przez skok kosztów

Bez podwyższenia waloryzacji część budów może wkrótce stanąć. Trzeba będzie szukać nowych wykonawców.

Aktualizacja: 03.07.2023 06:05 Publikacja: 03.07.2023 03:00

Na inwestycje drogowe GDDKiA miałaby w tym roku do dyspozycji 17,9 mld zł z Krajowego Funduszu Drogo

Na inwestycje drogowe GDDKiA miałaby w tym roku do dyspozycji 17,9 mld zł z Krajowego Funduszu Drogowego oraz budżetu. W 2024 r. nakłady wzrosną do 23,7 mld zł, a w 2025 r. do 31,3 mld zł

Foto: Marek Maliszewski/REPORTER

W opłacalność kontraktów drogowych biją coraz wyższe koszty. Choć firmy wykonawcze zakładały, że ich ubiegłoroczny gwałtowny wzrost wskutek wybuchu wojny w Ukrainie zostanie skompensowany późniejszym spadkiem, ceny niemal wszystkich materiałów i usług budowlanych nadal pozostają na poziomach drastycznie wyższych w porównaniu z tymi z dat składania ofert, sprzed 24 lutego 2022 r. Polski Związek Pracodawców Budownictwa oraz Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa domagają się więc wyższej waloryzacji realizowanych kontraktów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Budownictwo
Kto zbuduje terminal CPK w Baranowie? Warunki postępowania kością niezgody
Budownictwo
Kryzys polityczny może zachwiać rządowym programem budowy dróg
Budownictwo
Kolej wybuduje biura i mieszkania warte miliardy
Budownictwo
GTC z gorszą oceną od agencji ratingowej
Budownictwo
Polimex Mostostal poprawia wyniki. 4 mld zł przychodów w 2025 r. i nowa strategia