Reklama
Rozwiń
Reklama

GM nie będzie podawał danych o sprzedaży co miesiąc

General Motors uznał, że dane podawane co miesiąc o sprzedaży pojazdów nie oddają właściwie ewolucji rynku i będzie publikować je co kwartał. Będzie to dotyczyć też Chin i Brazylii.

Aktualizacja: 03.04.2018 18:23 Publikacja: 03.04.2018 18:19

GM nie będzie podawał danych o sprzedaży co miesiąc

Foto: materiały prasowe

Koncern z Detroit będzie natomiast dostarczać takie dane co miesiąc bankowi centralnemu USA, branżowym zrzeszeniom i urzędom centralnym na świecie, ale dane te nie będą publikowane.

Analitycy i inwestorzy opierają się na danych miesięcznych nie tylko dla obserwowania zmian wyników producentów, ale również jako barometr o stanie drugiej gospodarki świata i bardziej ogólnie jako wskaźnik zaufania konsumentów w Stanach. Członkowie kierownictwa GM są pewni, że inwestorzy szybko dostosują się do otrzymywania i analizowani danych o rynku amerykańskim co 3 miesiące, podobnie jak to jest w innych sektorach.

Sprzedaż pojazdów GM na własnym, drugim rynku zmalała po 2 miesiącach roku o 3,2 proc., w tym o 6,9 proc, w lutym, mimo że koncern, podobnie jak Ford i Fiat Chrysler, zwiększył w swej gamie udział furgonetek i pojazdów sportowo-użytkowych o wyższej marży dla zwiększenia zysków.

Szefów koncernu frustrowało, że miesięczne porównywanie sprzedany z rywalami jest zafałszowane krótkoterminowymi programami rabatów, a także różnicami w strategii sprzedaży klientom flotowym i firmom rent-a-car.

"Trzydzieści dni to za mało czasu na oddzielenie prawdziwych tendencji w sprzedaży od krótkoterminowych fluktuacji na bardzo dynamicznym, wysoce konkurencyjnym rynku" - oświadczył w komunikacie wiceprezes ds.sprzedaży Kurt McNeil.

Reklama
Reklama

Ta decyzja GM może skłonić innych producentów do przejścia na publikowanie danych co kwartał. Do lat 90. większość firm samochodowych w Stanach podawała wyniki sprzedaży co 10 dni. Dawny Chrysler zaprzestał takiej praktyki w 1990 r., a rywale poszli za jego przykładem w ciągu 3 lat.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama