W pierwszym etapie program obejmie największe firmy takie, które zatrudniają co najmniej 250 osób. – Takich firm jest 4100. Zatrudniają w sumie 3,5 mln osób – mówi Bartosz Marczuk, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju, odpowiedzialnego za wdrożenie programu PPK.
PFR rozpoczął właśnie kolejny cykl szkoleń dla pracodawców, którzy muszą udostępnić PPK swoim pracownikom. W czerwcu, lipcu i w sierpniu, w całym kraju przeprowadzi 200-250 szkoleń, które pomogą im wdrożyć program.
Będzie też kampania informacyjna i reklamowa skierowana do samych pracowników. Z badania przeprowadzonego przez CBOS wynika, że o Pracowniczych Planach Kapitałowych słyszało 42 proc. ogółu respondentów badanych przez CBOS. 57 proc. nie słyszało. 1 proc. nie potrafiło odpowiedzieć na to pytanie.
- To nie jest zły wynik – mówi Paweł Borys, prezes PFR. – Program dopiero za chwilę startuje, na początek tylko w największych firmach, a już blisko połowa Polaków o nim słyszała – tłumaczy.
Przyznaje jednak, że największym wyzwaniem, z którym mierzy się PFR jest dotarcie do pracowników z informacją o korzyściach, które płyną z długofalowego oszczędzania w Pracowniczych Planach Kapitałowych na czas emerytury. Z badania CBOS wynika też, że wśród zatrudnionych, do których adresowany jest ten program, odsetek osób, które o nim słyszały jest wyższy i wynosi 52 proc. Oznacza to jednak, że nadal prawie połowa osób, które będą musiały zdecydować czy przystąpić do oszczędzania w ramach PPK, nie słyszała o ich wprowadzeniu.