Reklama

Koniec z żelem pod prysznic w hotelach. Holiday Inn usuwa buteleczki

Walka z plastikiem może się nie spodobać pasjonatom hotelowych kosmetyków.

Aktualizacja: 30.07.2019 15:33 Publikacja: 30.07.2019 15:12

Koniec z żelem pod prysznic w hotelach. Holiday Inn usuwa buteleczki

Foto: Adobe Stock

Miniaturowe buteleczki z żelami pod prysznic, szamponami i innymi łazienkowymi kosmetykami znikną z pokojów hotelowych w obiektach InterContinental Hotels Group (IHG). To pierwsza światowa hotelowa korporacja, która wykonuje taki ruch w trosce o środowisko. Do IHG należą takie sieci hoteli, jak Holiday Inn, InterContinental, Regent czy Crowne Plaza.

Czytaj także: Polscy hotelarze chcą pozbyć się plastiku

Dotychczas z podajnikami żelu pod prysznic i szamponu kojarzone były raczej tanie i podrzędne hotele, a zamiana jednorazowych porcji kosmetyków na dyspensery z oszczędnościami, a nie troską o środowisko naturalne. Jednak rosnąca świadomość ekologiczna i narastający kryzys klimatyczny zmienia optykę i za usuwanie jednorazowych buteleczek z plastiku wymienianych każdego dnia biorą się również sieci uznawane za nieco bardziej luksusowe. Do 2021 roku ze wszystkich 843 tysięcy pokojów hotelowych sieci należących do InterContinental Hotels Group mają zniknąć jednorazowe butelki z kosmetykami. Grupa ma już spore sukcesy w tej dziedzinie – w jednej trzeciej jej pokojów goście korzystają już z dyspenserów.

- Jako branża powinniśmy wspólnie dawać przykład tam, gdzie rządy niekoniecznie chcą zrobić różnicę – powiedział prezes IHG Keith Barr cytowany przez BBC.

Decyzja InterContinental Hotels Group jest motywowana chęcią zmniejszenia wpływu firmy na środowisko naturalne. Korporacja zobowiązała się już do zmniejszenia śladu węglowego na pokój o 6 procent już do 2020 roku. Należąca do niej marka luksusowych hoteli ma z kolei już do 2022 roku być całkowicie wolna od plastiku.

Reklama
Reklama

W ramach walki z kryzysem klimatycznym InterContinental Hotels Group nie tylko rezygnuje z jednorazowych kosmetyków dla gości. Z hoteli firmy znikają już plastikowe słomki, a do tego nawiązano współpracę z firmą Winnow, która dostarczyła rozwiązań z zakresu Sztucznej Inteligencji (SI) do monitorowania bufetów śniadaniowych w niektórych sieciach IHG. Dzięki SI korporacja ma nadzieję ograniczyć marnotrawstwo jedzenia.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama