Z kolei Costa Coffee, największa brytyjska sieć kawowa, w ciągu miesiąca otworzy pierwszy bar w Warszawie. Costa rozpoczęła ekspansję w Polsce, przed ponad rokiem, od południa kraju, gdzie ma już 12 lokali.
Bary kawowe to najdynamiczniej rozwijający się pomysł na biznes w światowej gastronomii. Z raportu FoodService Europe wynika, że w ciągu roku branża ta zanotowała prawie 20-proc. wzrost liczby lokali w Europie. Sukces spowodował zainteresowanie kawową ofertą klasycznych fast foodów. W USA wybuchła na tym polu prawdziwa wojna. Tracący pozycję Starbucks zdecydował się na zmianę prezesa. W poniedziałek ponownie został nim założyciel sieci – 51-letni Howard Schultz. Z kolei amerykański Wall Street Journal, który dotarł do wewnętrznych dokumentów McDonald's, podaje, że w 14 tys. swoich lokali fast food uruchamia profesjonalne bary kawowe obsługiwane przez baristów.
Dominik Szulowski z McDonald's Polska mówi, że na razie nie ma takich planów dla Polski. Na jesieni sieć udoskonaliła swoją ofertę kawową, wymieniając m.in. ekspresy we wszystkich swoich 213 lokalach.