Według danych Związku Przedsiębiorstw Leasingowych wartość wyleasingowanych w 2007 roku samochodów wyniosła 19,45 mld zł i była o 59 procent wyższa niż w 2006 roku. Największy udział w tej grupie mają samochody osobowe (38 procent), ciągniki siodłowe (25 procent) i naczepy (12 procent).
Najszybciej, o 68 procent, zwiększało się zainteresowanie samochodami osobowymi. Wartość wyleasingowanych w 2007 roku osobówek sięgnęła 7,3 mld zł przy średniej cenie 75 tys. zł za auto. Przeciętna umowa została zawarta na 39 miesięcy. Przedsiębiorstwa wyleasingowały około 100 tys. pojazdów osobowych na ponad 276 tys. zarejestrowanych w 2007 roku. Udział nowych aut osobowych w całości finansowania tej grupy samochodów wyniósł 88 procent.
Mniej, o 59 procent, wzrosła wartość leasingowanych ciągników siodłowych i samochodów ciężarowych, która wyniosła 9,5 mld zł. Dynamika tego rynku była hamowana przez brak pojazdów, na które czeka się, w zależności od marki i modelu, od kilku do kilkunastu miesięcy.
– W ubiegłym roku z powodu niewystarczającej podaży ciężarówek używane roczne osiągały wyższe ceny niż fabrycznie nowe, których nie można było kupić – mówi przewodniczący Komitetu Wykonawczego Związku Przedsiębiorstw Leasingowych Mieczysław Groszek. W tym segmencie leasingu nowe ciężarówki stanowiły 85 procent, a nowe ciągniki siodłowe 81 procent.
W leasingowanych przyczepach i naczepach aż 89 procent było nowych. Średni okres leasingu pojazdów użytkowych wynosi 48 – 49 miesięcy. W 2007 roku klienci zdecydowali się na leasing ok.