Reklama
Rozwiń

Nowe sieci w natarciu

Wirtualni operatorzy mają nawet 100 tys. użytkowników. Mobilking i Carrefour Mova radzą sobie lepiej niż rynkowi pionierzy

Publikacja: 03.06.2008 07:08

Carrefour Mova

Carrefour Mova

Foto: Carrefour Polska

Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz”, ponad 50 tys. użytkowników pozyskał od kwietniowego startu Carrefour Mova – operator komórkowy działający pod marką sieci handlowej. Do 45 tys. aktywnych klientów przyznaje się inny nowy gracz – Mobilking. Możliwe więc, że te dwie sieci w trzy miesiące zdobyły więcej klientów, niż pozostali wirtualni operatorzy w półtora roku.

Skuteczna sprzedaż Mobilkinga i Carrefoura jest faktem, nawet jeśli oficjalne dane będą nieco inne. Tajemnica ich sukcesu jest prosta. To reklama.

Według danych Expert Monitora od lutego do kwietnia Mobilking wydał – głównie w telewizjach – 20 mln zł brutto. Ponieważ stacje udzielają klientom rabatów, realne wydatki sieci można szacować na 11 mln zł. To kilkakrotnie mniej niż wydają największe sieci GSM. Jednak przy tej skali reklama Mobilkinga będzie w tym roku kosztowała 40 – 50 mln zł. Żaden inny wirtualny operator tyle nie wydaje.

Mniejsze są też wydatki Carrefoura, ale stawia on głównie na własne kanały promocyjne: gazetki reklamowe, radiowęzły sklepowe, wyeksponowane stoiska tą ofertą. Kieruje ją do milionów klientów, którzy przepływają przez sklepy Carrefoura.

Do swoich klientów z telefoniczną ofertą chcieli dotrzeć też inni wirtualni operatorzy. Jednak w praktyce było różnie. mBank w 2007 r. zrealizował niewiele ponad połowę planowanej sprzedaży. Dziś ma ok. 40 tys. użytkowników i mozolnie walczy o nowych. Podobną liczbę klientów GSM może mieć Avon – koncern nie podaje już statystyk. O wynikach na tym polu nie informuje też portal Wirtualna Polska, ale jego rynkowy udział jest znikomy.

Nowi operatorzy wyciągają wnioski z tych doświadczeń. Szykujący się do startu na komórkowym rynku wirtualny bank Inteligo zapowiada wydatki reklamowe na poziomie kilkunastu milionów złotych.

Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz”, ponad 50 tys. użytkowników pozyskał od kwietniowego startu Carrefour Mova – operator komórkowy działający pod marką sieci handlowej. Do 45 tys. aktywnych klientów przyznaje się inny nowy gracz – Mobilking. Możliwe więc, że te dwie sieci w trzy miesiące zdobyły więcej klientów, niż pozostali wirtualni operatorzy w półtora roku.

Skuteczna sprzedaż Mobilkinga i Carrefoura jest faktem, nawet jeśli oficjalne dane będą nieco inne. Tajemnica ich sukcesu jest prosta. To reklama.

Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?