Artman za udziały w litewskiej spółce, prowadzącej sklepy House w Wilnie, Kownie, Kłajpedzie i Siaulai, zapłaci gotówką 80 tys. euro ze środków własnych w dwóch ratach do 15 października. – Ta transakcja to element strategii budowy sieci własnych salonów detalicznych w Europie Środkowo-Wschodniej – podała spółka w komunikacie. Dotąd firma otwierała sklepy poza Polską (głównie na rynkach wschodnich) na podstawie umów franczyzowych z zagranicznymi partnerami.
Artman to jedna z większych firm odzieżowych w Polsce – pod marką House ma niemal 200 sklepów w Polsce i za granicą. W tym roku pod nowym brandem Mohito ma działać już 30 placówek z odzieżą damską.
Już niedługo ta spółka także ma zmienić właściciela. Za 400 mln zł 100 proc. jej udziałów przejmuje LPP, lider polskiego rynku odzieżowego. Właściciel marek Reserved, Cropptown, Re-Kids czy Henderson zapowiada ogłoszenie wezwania na akcje Artmana najpóźniej 15 września.
Polski rynek odzieżowy w tym roku będzie wart 4,5 mld euro, ale jest też bardzo rozdrobniony – dziesięć największych firm kontroluje tylko 15 proc. jego wartości.