Reklama
Rozwiń
Reklama

Co piąta firma w Niemczech boi się bankructwa

Federacja niemieckich izb przemysłu i handlu DIHK ostrzegła przed poważnymi konsekwencjami pandemii na gospodarkę, bo jej ankieta wykazała, że niemal co piąta firma obawia się bankructwa. Brytyjskie firmy były pesymistyczne jeszcze przed kryzysem

Publikacja: 29.03.2020 14:37

Opustoszały drezdeński Neumarkt

Opustoszały drezdeński Neumarkt

Foto: AFP

- To powinno uruchomić wszystkie dzwonki alarmowe: jeśli nie podejmiemy zdecydowanych działań, to będziemy mieć do czynienia ze szkodami gospodarczymi o historycznych proporcjach — oświadczył przewodniczący DIHK, Eric Schweitzer.

Ankieta przeprowadzona wśród 15 tys. podmiotów wskazuje, że ponad 80 proc. z nich spodziewa się znacznego spadku obrotów w tym roku, ponad jedna czwarta zakłada spadek o ponad 50 proc. Jedynie 4 proc. ankietowanych przewiduje wyjście z kryzysu bez szwanku, a 43 proc. uważa, że największym problemem jest zawieszenie działalności.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Za mało kobiet w zarządach, kryzys ofert IT w UE, Trump znosi cła na żywność
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama