– Popyt na Sobieskiego w Stanach Zjednoczonych rośnie na tyle szybko, że nie jest wykluczone, iż w najbliższych miesiącach będziemy go tam sprzedawać więcej niż w Polsce, która jest obecnie największym rynkiem zbytu tej marki – mówi „Rz” Maciej Meyer, rzecznik grupy Sobieski należącej do Belvedere. Firma ta jest wiceliderem polskiego rynku wódki wartego według Nielsena ok. 10 mld zł.
Tylko w styczniu 2009 r. eksport wódki Sobieski do Stanów Zjednoczonych stanowił kilkanaście procent całej ubiegłorocznej sprzedaży marki na tamtejszy rynek. W ciągu całego 2008 roku Amerykanie kupili ponad 2,5 mln litrów sobieskiego, cztery razy więcej niż w 2007 roku.
[wyimek]54 mln euro wyniósł w 2008 r. nasz eksport alkoholi na rynek amerykański według fundacji FAMMU/FAPA[/wyimek]
Sukces, który w czasie kryzysu udaje się osiągnąć tej wódce w USA, to efekt strategii realizowanej przez firmę Belvedere od wejścia na rynek amerykański dwa lata temu. Mimo krytyki konkurentów zdecydowała się wówczas walczyć o rynek amerykański niską ceną. Obecnie, gdy popyt – szczególnie na drogie alkohole – wyhamował, sprzedaż marki Belvedere nadal idzie w górę.
Za butelkę sobieskiego o pojemności 0,75 litra trzeba zapłacić w USA nie więcej niż ok. 11 dolarów. Dla porównania żubrówka produkowana przez lidera polskiego rynku wódki firmę Central European Distribution Corporation kosztuje tam ponad 28 dol.