Z badań Komisji wynika, że 80 procent z kilkuset sprawdzonych witryn łamie prawa konsumentów.

Najczęstsze braki to: brak wyraźnie pokazanych cen, brak informacji o sprzedawcy, a wreszcie używanie określenia „darmowy”, podczas gdy faktycznie dzwonek był powiązany z kupnem abonamentu.

W wyniku akcji przeprowadzonej w 27 państwach członkowskich, a także Norwegii i Islandii, 70 proc. tych błędnych stron zostało poprawionych lub zlikwidowanych. W Polsce z 11 sprawdzonych stron osiem zawierało nieprawidłowości. Wszystkie zostały poprawione.

Komisja Europejska zajęła się sprawą dzwonków, głównie z powodu skarg rodziców napływających do urzędów konsumenckich. Strony oferujące te produkty bardzo często adresowane są do dzieci i młodzieży.

Najsurowiej z nieuczciwymi sprzedawcami dzwonków obszedł się włoski urząd konsumencki. Na dziewięć firm nałożył łączną karę 2 mln euro.