Gdańska Energa, która obsługuje klientów w północnej i centralnej Polsce, postanowiła zdobyć nowych odbiorców w innych regionach. Organizuje spotkania z przedsiębiorcami w różnych miastach, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Katowicach. – Postanowiliśmy wyjść do klientów i powiedzieć im, jak mogą oszczędzić, zmieniając sprzedawcę energii – mówi Ireneusz Kulka, wiceszef Energi-Obrót.
Energa nie może zaoferować cen niższych niż jej konkurenci, bo ma niewielkie moce wytwórcze. – Możemy za to pomóc przedsiębiorcom obniżyć wydatki dzięki ograniczeniu zużycia – dodaje wiceprezes Kulka. – Dużym zainteresowaniem cieszą się np. audyty energetyczne i niestandardowe produkty z odroczonym terminem płatności lub gwarancję niezmienionej ceny przy zawarciu umowy na dłuższy okres.
[srodtytul]Wysyp ofert[/srodtytul]
Strategia gdańskiej firmy nie jest odosobniona. Potentaci na rynku przedstawiają odbiorcom podobne propozycje. Największa w kraju Polska Grupa Energetyczna proponuje swoim nowym klientom cenę i opłaty stałe na niezmienionym poziomie do końca 2010 r. W drugim co do wielkości holdingu Tauron przedsiębiorcy będą mogli kupować energię po niezmienionej cenie nawet przez trzy lata.
Firmy proponują odbiorcom nawet zakup części energii po stałej cenie, a reszty – według bieżących notowań rynkowych. Oferty ze stałą ceną mają praktycznie wszystkie firmy w kraju. Podobnie w przypadku audytu – jest też w ofercie Enei, Vattenfalla czy RWE Polska. – Robimy analizę zużycia energii i np. rekomendujemy zmianę taryfy, doradzamy, jaką wybrać– mówi dyrektor ds. sprzedaży Tauronu Maciej Dolny.