Szansa na pierwsze unijne pieniądze dla kolei

Kolejarze mają szansę na pierwsze pieniądze z funduszy unijnych. Do Brukseli trafił wniosek o wypłatę 1,25 mld zł

Publikacja: 11.01.2010 03:26

Szansa na pierwsze unijne pieniądze dla kolei

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Wniosek, który został w ostatnich dniach wysłany do Komisji Europejskiej, dotyczy wypłaty pieniędzy za wyremontowane tory z Wrocławia do Poznania. To tzw. projekt z zamrażarki, na który nie znalazły się pieniądze w budżecie unijnym w latach 2004 – 2006. – To nasze drugie podejście z tym projektem. Pierwszy wniosek Komisja zwróciła nam do poprawy. Na podstawie tego powinna wypłacić pieniądze – mówi „Rz” Anna Siejda, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Wartość prac to 1,8 mld zł, KE ma nam zwrócić ok. 1,25 mld zł.

W ostatnich dniach 2009 roku do CUPT trafiło w sumie dziesięć projektów kolejowych, które mają być współfinansowane z dotacji unijnych w ramach rządowego programu „Infrastruktura i środowisko” na lata 2007 – 2013.

[wyimek]13 mld zł są warte projekty PLK, na które chce w I kw. wystąpić o dotacje z UE[/wyimek]

– Trzy z nich obejmują płatności za prace budowlane, reszta – za prace przygotowawcze – mówi dyr. Siejda. Wnioski PKP PLK dotyczą m.in. budowy dojazdu na Okęcie (wartość projektu to 380 mln zł), modernizacji torów z Warszawy do Skierniewic (2,2 mld zł) i budowy LCS Ciechanów. Wartość wszystkich projektów sięga ok. 4,9 mld zł, wartość dofinansowania – ok. 4 mld zł. Wśród wniosków o wsparcie prac przygotowawczych znalazł się również projekt Kolei Dużych Prędkości wart ok. 300 mln zł.

– W I kwartale tego roku złożymy kolejnych dziewięć wniosków o łącznej wartości ok. 13 mld zł – mówi „Rz” Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.

Mają one dotyczyć m.in. modernizacji torów z Gdyni do Gdańska oraz z Krakowa do Katowic i Rzeszowa.

Wniosek, który został w ostatnich dniach wysłany do Komisji Europejskiej, dotyczy wypłaty pieniędzy za wyremontowane tory z Wrocławia do Poznania. To tzw. projekt z zamrażarki, na który nie znalazły się pieniądze w budżecie unijnym w latach 2004 – 2006. – To nasze drugie podejście z tym projektem. Pierwszy wniosek Komisja zwróciła nam do poprawy. Na podstawie tego powinna wypłacić pieniądze – mówi „Rz” Anna Siejda, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Wartość prac to 1,8 mld zł, KE ma nam zwrócić ok. 1,25 mld zł.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki