Horroru na kolei ciąg dalszy

Czwarty dzień PKP walczy ze śniegiem i lodem. W użytku wyłączonych jest praktycznie 170 km torów w południowej Polsce. Utrudnienia co najmniej do wtorku wieczór

Publikacja: 11.01.2010 16:14

Horroru na kolei ciąg dalszy

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

Winne awarii są oblodzone tory i zerwane trakcje. PKP Intercity musi korzystać z lokomotyw spalinowych, których spółce brakuje.

W tym momencie pracuje 36 lokomotyw spalinowych, które przeciągają pociągi i 50 lokomotyw spalinowych, które mają za zadanie przecierać szlaki. - Pożyczaliśmy lokomotywy m.in. od PKP cargo. Kilku użyczył nam tez DB Schenker - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP IC. Jak dodaje wciąż nie są znane koszty ataku zimy. Pociągi mają kilkugodzinne opóźnienia. Tak jest np. na trasie z Częstochowy do Zawiercia, z Krakowa do Psar w kierunku Warszawy czy między Częstochową a Kielcami.

Po linii Katowice — Kluczbork — Wrocław mogą już jeździć lokomotywy elektryczne, mimo to pociągi jadące tą trasą mają jeszcze opóźnienia wynikające z wcześniejszych problemów.

PKP Intercity odwołała pociąg „Norwid” relacji Kraków — Trójmiasto, wyjeżdżający z Krakowa o godzinie 16:14 na odcinku z Krakowa do Warszawy.

Zabierze podróżnych dopiero z Warszawy. Pasażerowie do stolicy musieli dostać się w inny sposób.

— Intensywne opady śniegu i oblodzenia mogą zakłócić w poniedziałek podróż w rejonie: Częstochowy, Opola, Poznania i Wrocławia — podaje PKP.

Przewoźnik zapewnił pasażerom opóźnionych pociągów na dworcach w Katowicach, Częstochowie, Wrocławiu, Krakowie, Kielcach i Rzeszowie bezpłatne ciepłe napoje. Podróżni, którzy utknęli w opóźnionych pociągach w Katowicach, Częstochowie i Krakowie będą częstowani bezpłatnymi posiłkami. Wagony Warsu wydają bezpłatne posiłki, jeżeli pociąg będzie stał w polu co najmniej kilkadziesiąt minut. - Wydaliśmy już ok. 10 tys. ciepłych napoi - mowi Ney.

Kolej stara się też organizować autobusową komunikację zastępczą. Wielu przewoźników drogowych odmawia jednak współpracy.

Winne awarii są oblodzone tory i zerwane trakcje. PKP Intercity musi korzystać z lokomotyw spalinowych, których spółce brakuje.

W tym momencie pracuje 36 lokomotyw spalinowych, które przeciągają pociągi i 50 lokomotyw spalinowych, które mają za zadanie przecierać szlaki. - Pożyczaliśmy lokomotywy m.in. od PKP cargo. Kilku użyczył nam tez DB Schenker - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP IC. Jak dodaje wciąż nie są znane koszty ataku zimy. Pociągi mają kilkugodzinne opóźnienia. Tak jest np. na trasie z Częstochowy do Zawiercia, z Krakowa do Psar w kierunku Warszawy czy między Częstochową a Kielcami.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca