Giełdowa spółka zaprezentowała strategię na lata 2010-2012. Zgodnie z nią grupa ma zwiększyć sprzedaż do co najmniej 300 mln zł w 2012 r. – Zamierzamy rosnąć organicznie o co najmniej 20 proc. w skali roku – zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Paweł Nowakowski, szef Makaronów Polskich. Podkreślił, że strategia zakłada też przejęcia. – Chcielibyśmy aby do zakupu doszło jeszcze w tym roku – wskazał prezes. Jeśli wartość transakcji przekroczyłaby 15 mln zł, wówczas giełdowa spółka może wyemitować akcje lub obligacje zamienne.
[srodtytul]Udziały rynkowe w górę[/srodtytul]
Akwizycje mają dotyczyć rynku makaronów, dań gotowych oraz nowych produktów, wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.
Giełdowa grupa zamierza zwiększać udziały rynkowe. W segmencie makaronów w 2009 r. miała 5 proc. Plan na ten rok to 7 proc., a na 2012 r. 10 proc. Również do 10 proc. w 2012 r. mają zwiększyć się udziały w segmencie dań gotowych. Teraz wynoszą 3 proc. Makarony Polskie zamierzają się też umocnić na rynku dżemów. Teraz mają tu niespełna 1 proc. W 2012 r. ma to być 5 proc.
[srodtytul]Agrovita pasuje do portfela?[/srodtytul]