Toyota wiedziała o wadach?

Wysoki przedstawiciel kierownictwa Toyoty już 16 stycznia wezwał firmę do ujawnienia wad technicznych, które kilka dni później były powodem podjęcia operacji usuwania ich w milionach pojazdów na świecie — podały „Wall Street Journal” i agencja Reutera

Aktualizacja: 08.04.2010 21:57 Publikacja: 08.04.2010 19:41

Toyota ogłosiła 21 stycznia akcję naprawy pedałów produkowanych przez firmę CTS Corp.

Toyota ogłosiła 21 stycznia akcję naprawy pedałów produkowanych przez firmę CTS Corp.

Foto: Bloomberg

Irv Miller, ówczesny główny rzecznik Toyoty w USA, wiceprezes ds. publicznych i środowiska, wysłał meldunek elektroniczny do japońskiego kolegi Katsuhiko Koganei, wysłannika centrali do koordynowania informacji w siedzibie filii na USA w Kalifornii, stwierdzający m.in.: „nie chronimy naszych klientów ukrywając to. Czas ukrywania tego skończył się. Musimy to ujawnić”.

Koganei był przeciwny reagowaniu na doniesienia prasowe o mechanicznych wadach w pojazdach, w mailu odpowiedział, że firma „nie powinna wspominać o mechanicznych wadach pedału gazu”, bo nie ustalono przyczyny i metody usunięcia ich, więc komunikat w tej sprawie mógłby wywołać zaniepokojenie społeczeństwa. Miller odszedł na emeryturę miesiąc później, jego email znalazł się wśród tysięcy stron wewnętrznej korespondencji zgromadzonych przez prowadzących postępowanie wyjaśniające w USA.

Miller stwierdził także w tym meldunku, że szefowie Toyoty z USA, Jim Lentz i Yoshimi Inaba udali się w połowie stycznia się do Waszyngtonu na spotkanie w urzędzie bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA w sprawie wadliwego pedału gazu. –„Miejmy nadzieję, że skłonią ten urząd do pracy z nami nad rozwiązaniem, które nie wykluczy nas z rynku” — pisał Miller.

Zwracał też uwagę pisząc drukowanymi literami: „MAMY tendencję do MECHANICZNYCH usterek z pedałami gazu pewnego producenta w niektórych modelach”. Toyota ogłosiła 21 stycznia akcję naprawy pedałów produkowanych przez firmę CTS Corp.

Rzecznik Toyoty Mike Michels stwierdził, że firma nie ustaliła jeszcze swej reakcji na apel Millera. Sama Toyota uznała, że nie będzie go komentować. — „Przyznaliśmy publicznie kilka razy, że firma nie wywiązała się należycie z informowania w okresie poprzedzającym niedawne akcje usuwania wad. Podjęliśmy następnie kilka ważnych posunięć dla poprawienia naszych informacji i kontaktów z władzami i klientami w sprawach związanych z bezpieczeństwem, aby więcej się to nie powtórzyło” — stwierdza komunikat japońskiego koncernu.

Po przeproszeniu klientów Toyota przygotowuje teraz agresywną obronę przed licznymi pozwami sądowymi i różnymi spekulacjami — stwierdził jeden z jej szefów w USA.

Don Esmond, wiceszef operacyjny w Stanach powiedział agencji AFP, że Toyota musi być ostrożna i wziąć odpowiedzialność za błędy popełnione przed przesłuchaniami w Kongresie USA na przełomie lutego i marca. Ale teraz zamierza bardziej agresywnie przedstawiać swoją wersję tej historii.

Resort transportu USA rozważa ukaranie koncernu grzywną 16,4 mln dolarów za ukrywanie przez co najmniej 4 miesiące swych problemów technicznych. Toyota nie podjęła jeszcze decyzji, czy ją zapłaci, czy będzie odwoływać się — stwierdził Esmond. Ma na to dwa tygodnie, jeśli nie porozumie się z ministerstwem, sprawa trafi do sądu.

Irv Miller, ówczesny główny rzecznik Toyoty w USA, wiceprezes ds. publicznych i środowiska, wysłał meldunek elektroniczny do japońskiego kolegi Katsuhiko Koganei, wysłannika centrali do koordynowania informacji w siedzibie filii na USA w Kalifornii, stwierdzający m.in.: „nie chronimy naszych klientów ukrywając to. Czas ukrywania tego skończył się. Musimy to ujawnić”.

Koganei był przeciwny reagowaniu na doniesienia prasowe o mechanicznych wadach w pojazdach, w mailu odpowiedział, że firma „nie powinna wspominać o mechanicznych wadach pedału gazu”, bo nie ustalono przyczyny i metody usunięcia ich, więc komunikat w tej sprawie mógłby wywołać zaniepokojenie społeczeństwa. Miller odszedł na emeryturę miesiąc później, jego email znalazł się wśród tysięcy stron wewnętrznej korespondencji zgromadzonych przez prowadzących postępowanie wyjaśniające w USA.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca