Poprawa sprzedaży aut w USA w lipcu

Toyota i Honda zmniejszyły w lipcu sprzedaż w USA, a wielka trójka z Detroit osiągnęła skromną poprawę dzięki powodzeniu nowych modeli

Publikacja: 04.08.2010 15:04

Wszyscy producenci sprzedali 1,05 mln pojazdów (+5,1 proc.), co daje roczny rynek 11,98 mln. Po siedmiu miesiącach sprzedaż wzrosła o 14,7 proc. do 5,81 mln sztuk.

General Motors zwiększył sprzedaż o 5,4 proc. do 199 692 sztuk. Lipiec był dziesiątym kolejnym miesiącem poprawy. Sprzedaż zasadniczych marek: Buicka, Cadillaca, Chevroleta i GMC wzrosła do 199 432 szt., a od początku roku o 31 proc. Po siedmiu miesiącach GM sprzedał 1,3 mln pojazdów (+11,9 proc.). Wiceprezes ds. sprzedaży Don Johnson stwierdził, że minął pełny rok od czasu zakończenia sanacji w koncernie. Wiele wydarzyło się w tym czasie: liczba naszych marek zmalała z 8 do 4, likwidujemy zapasy, ostrożnie postępujemy z zachętami.

Koncern optymistycznie ocenia przyszłość, podtrzymał dla całego roku prognozę sprzedaży w USA 11,5-12 mln pojazdów przez wszystkich producentów.

Ford sprzedał w lipcu 170 411 aut, o 3,1 proc. więcej niż przed rokiem; marki Ford, Lincoln i Mercury poprawiły się o 5 proc. Od początku roku jego sprzedaż wzrosła, o 24 proc. do 1,12 mln sztuk, rośnie też udział rynkowy od 21 miesięcy, co jest tym większym sukcesem, bo ten koncern nie korzystał z rządowego programu pomocy.

Chrysler, który w 2009 r. zakończył sanację dzięki rządowej pomocy i zrezygnował z ochrony przed wierzycielami. poprawił w lipcu sprzedaż o 5 proc. do 93 313, a po siedmiu miesiącach o 11 proc. do 620 532. Był to czwarty miesiąc wzrostu sprzedaży, następne mają być jeszcze lepsze dzięki lawinie nowości. Najpierw pojawi się zupełnie nowy Jeep Grand Cherokee, a do końca roku 75 proc. gamy modeli trafi na rynek w nowej wersji — zapowiedział Fred Diaz, odpowiedzialny za sprzedaż w USA.

Toyota zmniejszyła sprzedaż o 3,2 proc. do 169 224, choć po 7 miesiącach poprawiła ją o 7,5 proc. do 1,02 mln. Honda sprzedała w lipcu 112 437 aut (-2 proc.), a od początku roku 706 346 szt. (+9,4) Obie firmy zyskały bardzo rok temu na premiach za złomowanie. W lipcu skoczył popyt na auta Nissana, o 15 proc. do 82 337 szt.

Lipiec był tradycyjnie bardzo złym miesiącem w Europie. W Niemczech rynek skurczył się o 30 proc. do 237 500, we Włoszech o 26 proc. do 153 tys., w Hiszpanii o 24,1 proc do 82,2 tys. i we Francji o 12,9 proc. do 169,8 tys.

Wszyscy producenci sprzedali 1,05 mln pojazdów (+5,1 proc.), co daje roczny rynek 11,98 mln. Po siedmiu miesiącach sprzedaż wzrosła o 14,7 proc. do 5,81 mln sztuk.

General Motors zwiększył sprzedaż o 5,4 proc. do 199 692 sztuk. Lipiec był dziesiątym kolejnym miesiącem poprawy. Sprzedaż zasadniczych marek: Buicka, Cadillaca, Chevroleta i GMC wzrosła do 199 432 szt., a od początku roku o 31 proc. Po siedmiu miesiącach GM sprzedał 1,3 mln pojazdów (+11,9 proc.). Wiceprezes ds. sprzedaży Don Johnson stwierdził, że minął pełny rok od czasu zakończenia sanacji w koncernie. Wiele wydarzyło się w tym czasie: liczba naszych marek zmalała z 8 do 4, likwidujemy zapasy, ostrożnie postępujemy z zachętami.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?