Poprawa sprzedaży aut w USA w lipcu

Toyota i Honda zmniejszyły w lipcu sprzedaż w USA, a wielka trójka z Detroit osiągnęła skromną poprawę dzięki powodzeniu nowych modeli

Publikacja: 04.08.2010 15:04

Wszyscy producenci sprzedali 1,05 mln pojazdów (+5,1 proc.), co daje roczny rynek 11,98 mln. Po siedmiu miesiącach sprzedaż wzrosła o 14,7 proc. do 5,81 mln sztuk.

General Motors zwiększył sprzedaż o 5,4 proc. do 199 692 sztuk. Lipiec był dziesiątym kolejnym miesiącem poprawy. Sprzedaż zasadniczych marek: Buicka, Cadillaca, Chevroleta i GMC wzrosła do 199 432 szt., a od początku roku o 31 proc. Po siedmiu miesiącach GM sprzedał 1,3 mln pojazdów (+11,9 proc.). Wiceprezes ds. sprzedaży Don Johnson stwierdził, że minął pełny rok od czasu zakończenia sanacji w koncernie. Wiele wydarzyło się w tym czasie: liczba naszych marek zmalała z 8 do 4, likwidujemy zapasy, ostrożnie postępujemy z zachętami.

Koncern optymistycznie ocenia przyszłość, podtrzymał dla całego roku prognozę sprzedaży w USA 11,5-12 mln pojazdów przez wszystkich producentów.

Ford sprzedał w lipcu 170 411 aut, o 3,1 proc. więcej niż przed rokiem; marki Ford, Lincoln i Mercury poprawiły się o 5 proc. Od początku roku jego sprzedaż wzrosła, o 24 proc. do 1,12 mln sztuk, rośnie też udział rynkowy od 21 miesięcy, co jest tym większym sukcesem, bo ten koncern nie korzystał z rządowego programu pomocy.

Chrysler, który w 2009 r. zakończył sanację dzięki rządowej pomocy i zrezygnował z ochrony przed wierzycielami. poprawił w lipcu sprzedaż o 5 proc. do 93 313, a po siedmiu miesiącach o 11 proc. do 620 532. Był to czwarty miesiąc wzrostu sprzedaży, następne mają być jeszcze lepsze dzięki lawinie nowości. Najpierw pojawi się zupełnie nowy Jeep Grand Cherokee, a do końca roku 75 proc. gamy modeli trafi na rynek w nowej wersji — zapowiedział Fred Diaz, odpowiedzialny za sprzedaż w USA.

Reklama
Reklama

Toyota zmniejszyła sprzedaż o 3,2 proc. do 169 224, choć po 7 miesiącach poprawiła ją o 7,5 proc. do 1,02 mln. Honda sprzedała w lipcu 112 437 aut (-2 proc.), a od początku roku 706 346 szt. (+9,4) Obie firmy zyskały bardzo rok temu na premiach za złomowanie. W lipcu skoczył popyt na auta Nissana, o 15 proc. do 82 337 szt.

Lipiec był tradycyjnie bardzo złym miesiącem w Europie. W Niemczech rynek skurczył się o 30 proc. do 237 500, we Włoszech o 26 proc. do 153 tys., w Hiszpanii o 24,1 proc do 82,2 tys. i we Francji o 12,9 proc. do 169,8 tys.

Wszyscy producenci sprzedali 1,05 mln pojazdów (+5,1 proc.), co daje roczny rynek 11,98 mln. Po siedmiu miesiącach sprzedaż wzrosła o 14,7 proc. do 5,81 mln sztuk.

General Motors zwiększył sprzedaż o 5,4 proc. do 199 692 sztuk. Lipiec był dziesiątym kolejnym miesiącem poprawy. Sprzedaż zasadniczych marek: Buicka, Cadillaca, Chevroleta i GMC wzrosła do 199 432 szt., a od początku roku o 31 proc. Po siedmiu miesiącach GM sprzedał 1,3 mln pojazdów (+11,9 proc.). Wiceprezes ds. sprzedaży Don Johnson stwierdził, że minął pełny rok od czasu zakończenia sanacji w koncernie. Wiele wydarzyło się w tym czasie: liczba naszych marek zmalała z 8 do 4, likwidujemy zapasy, ostrożnie postępujemy z zachętami.

Reklama
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Biznes
Cenny ręcznik z Wimbledonu. Iga Świątek rozsławiła nie tylko kluski z truskawkami
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama