Ponieważ Jetta powstaje w innej fabryce niż Golf, konstruktorzy wydłużyli o 7 cm płytę podłogową Golfa. Rozstaw osi w stosunku do 5-drzwiowego kompakta wzrósł do 265 cm. Jest to na tyle dużo, że nawet wysokie osoby siedząc z przodu i z tyłu będą miały sporo miejsca na nogi. Obszerny jest także bagażnik, którego pojemność sięga 510 l. Oparcie tylnej kanapy jest składane. Przedstawiciele Volkswagena przekonują, że choć samochód jest przestronny, nie jest konkurencją dla Passata. Od zderzaka do zderzaka Jetta liczy 464 cm i jest o 13 cm krótsza od Passata, ma także mniejszy o 6 cm rozstaw osi. Bagażnik Passata ma 565 l. Jednak przedstawiciele marki podkreślają, że różnice dotyczą przede wszystkim wyposażenia. W Jettcie nie znajdziemy stosowanych w Passacie miękkich plastików na boczkach drzwi, bogatego elektronicznego wyposażenia jak np. aktywne reflektory lub aktywny tempomat. W założeniach koncernu Jetta to najtańsze auto rodzinne. Stąd duża objętość nadwozia i nieskomplikowane, tanie wyposażenie. Nie pojawi się wersja kombi Jetty - Variant powstaje w Europie na platformie Golfa. Mimo ograniczeń kosztowych, wnętrze jest funkcjonalne, a deska rozdzielcza jest ergonomicznie rozplanowana. Wskaźniki są czytelne.
Samochód oferowany jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l, który ma sprężarkę. Jego moc sięga 105 KM, tyle samo ma najsłabszy diesel o pojemności 1,6 l, wyposażony w turbosprężarkę. Jetta, niezależnie od silnika i rodzaju przekładni (automat lub ręczna), oferowana jest w wyposażeniu BlueMotion Technology. Takie auta mają system start/stop oraz odzysku energii przy hamowaniu. Układ start/stop wyłącza silnik (tylko jeżeli rozgrzał się) przy każdorazowym zatrzymaniu samochodu i automatycznie uruchamia go po wciśnięciu pedału sprzęgła lub zwolnieniu hamulca. Silnik startuje, a przy tym nie gasną światła i radio. Z kolei odzysk energii przy hamowaniu oznacza, że podczas hamowania alternator intensywniej ładuje akumulator, co spowalnia silnik, a przez niego koła. Uzyskane w ten sposób opóźnienia nie są duże, ale jest to darmowa energia. Ten sam układ zapobiega pracy alternatora podczas przyspieszania, oczywiście jeżeli nie grozi to kompletnym rozładowaniem akumulatora. W tym roku Jetta pojawi się także z mocniejszymi silnikami: benzynowe o mocy do 200 KM i diesle do 140 KM.
Silnik benzynowy połączony jest z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów, a diesel z 5-biegową lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. Pięciobiegowa przekładnia, choć lekko pracuje, niestety zmusza silnik - szczególnie na autostradzie - do pracy z wysokimi obrotami, co zwiększa zużycie paliwa. Jej jedyną zaletą jest niska cena, wynikająca z mniejszych od 6-stopniowej konstrukcji kosztów produkcji. Ceny VW Jetty zaczynają się od 69 390 zł dla wersji trendline z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l. Najtańszy diesel kosztuje 78 590 zł i ma pojemność 1,6 l. W ofercie jest także 2-litrowy diesel, za którego w najdroższej wersji comfortline, z 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią trzeba zapłacić 99 790 zł. Trendline ma m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy oraz klimatyzacja i elektrycznie otwierane okna. Droższa comfortline (ceny od 72 590 zł) oferuje przednie fotele regulowane w czterech płaszczyznach, podłokietnik i obciągnięty skórą wieniec kierownicy. Najdroższa highline ma m.in. reflektory doświetlające zakręty.
[ramka][b]Dane techniczne[/b]
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy diesel, o pojemności 1598 cm3
Moc maksymalna: 105 KM (77 kW) przy 4400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-2500 obr./min
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,7 s
Zużycie paliwa: ok. 6,6 l/100 km
Cena: od 78 590 zł
Gwarancja: 2 lata
Konkurencja: Mitsubishi Lancer, Renault Fluence, Skoda Octavia
[/ramka]
[ramka] [b]Werdykt[/b]