Reklama

Biała Żubrówka ma 4,5 proc. rynku

4,5 proc. rynku wódki zdobyła czysta Żubrówka po 10 tygodniach od wprowadzenia do sklepów — podaje jej producent CEDC

Publikacja: 03.03.2011 15:28

Biała Żubrówka ma 4,5 proc. rynku

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Nowa marka nawiązująca do znanej wódki gatunkowej  pojawiła się na rynku 15 listopada 2010 r. — Sprzedając w styczniu 2011 roku 760 tysięcy litrów wódki Żubrówka Biała pozostawiła w tyle tak znane marki jak: Wyborowa, Sobieski, Stock Prestige, Finlandia czy Smirnoff — podkreślają w CEDC, wiceliderze polskiego rynku wódki i największym producencie tego alkoholu na świecie.

Pod koniec stycznia 2011 roku Żubrówka Biała była dostępna w ponad 66 proc. wszystkich sklepów detalicznych sprzedających wódkę w Polsce (ponad 40 tysięcy placówek). Szczególnie dobrą pozycję osiągnęła w tzw. sklepach wielkoformatowych, czyli hipermarketach i supermarketach z wyłączeniem dyskontów, w których produkt nie jest dostępny.

—  Jesteśmy przekonani, że produkt będzie zdobywał coraz szersze grono konsumentów i w rezultacie stanie się liderem segmentu mainstream – komentuje William Carey, prezes grupy CEDC. Wcześniej zapowiedział, że do końca tego roku udziały czystej Żubrowki w całym rynku ma wynieść 6 proc.

Na razie liderem średniej półki cenowej, a także całego rynku, jest Czysta de luxe produkowana przez Stock Polska, lidera branży. Nawiązuje ona do znanej wcześniej Żołądkowej Gorzkiej.

Wykorzystanie znanej marki do podboju segmentu mainstream, w konsekwencji całego rynku, wykorzystał także Belvedere, trzeci gracz w Polsce. Wiosną 2010 r. wprowadził na rynek czystą wersję likieru Krupnik. Na koniec ubiegłego roku jej udziały wynosiły 9 proc. co dało jej pozycję wicelidera na rynku.

Reklama
Reklama

Wódki ze średniej półki należą do nielicznych, które zyskiwały w 2010 r. Szacuje się, że łączna sprzedaż wódki spadła o ok. 5 proc.

Nowa marka nawiązująca do znanej wódki gatunkowej  pojawiła się na rynku 15 listopada 2010 r. — Sprzedając w styczniu 2011 roku 760 tysięcy litrów wódki Żubrówka Biała pozostawiła w tyle tak znane marki jak: Wyborowa, Sobieski, Stock Prestige, Finlandia czy Smirnoff — podkreślają w CEDC, wiceliderze polskiego rynku wódki i największym producencie tego alkoholu na świecie.

Pod koniec stycznia 2011 roku Żubrówka Biała była dostępna w ponad 66 proc. wszystkich sklepów detalicznych sprzedających wódkę w Polsce (ponad 40 tysięcy placówek). Szczególnie dobrą pozycję osiągnęła w tzw. sklepach wielkoformatowych, czyli hipermarketach i supermarketach z wyłączeniem dyskontów, w których produkt nie jest dostępny.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama