Do złożenia ofert cenowych PKP zaprosiła pięć firm. — Oferta zawiera cenę, poziom podniesienia kapitału, wysokości planowanych inwestycji w środki trwałe i pakiet pracowniczy. Złożyliśmy ofertę i czekamy na ogłoszenie wyników — mów „Rz" Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. Polimex Mostostal nie zdecydował się kontynuować rozmów w sprawie przejęcia spółki zajmującej się budowę torów. — Zadecydował rachunek ekonomiczny i zderzenie pozyskanych o spółce informacji z naszym aktualnym potencjałem — mówi Konrad Jaskóła, prezes Polimeksu. — Myślimy o dywersyfikacji naszej działalności i rozglądamy się za spółką, która pozwoli nam działać na szeroko rozumianym rynku utrzymaniowym — mówi „Rz" Konrad Jaskóła. Nie chce zdradzić szczegółów. Podobnie jak PKP SA, która nie podaje nawet liczby ofert, które wpłynęły. Kolejnym etapem prywatyzacji PNI będzie zaproszenie wybranych firm do negocjacji.
Eksperci wyceniają wartość Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury na ok. 500 mln zł. Spółka jest jednym z największych graczy na rynku budowy i modernizacji torów kolejowych.