Polskie lotniska chcą w sumie z emisji obligacji pozyskać na swoje inwestycje ok. 1 mld zł. Organizatorem emisji dla Poznańskiego portu jest bank Pekao. Środki mają zostać przeznaczone na modernizację i rozbudowę terminala pasażerskiego, płyt postojowych, drogi startowej raz budowę równoległej drogi kołowania. Po zakończeniu prac port będzie mógł obsługiwać do 3 mln podróżnych rocznie. Podpisana dzisiaj umowa zakłada emisje wielokrotne w latach 2011 — 2013. Obligacje warte 83 mln zł będą papierami długoterminowymi. Pozostałe transze są przeznaczone na prefinansowanie środków unijnych i podatku VAT.

Poznań będzie czwartym, po Łodzi, Modlinie i Wrocławiu, lotniskiem dla którego Pekao wyemituje obligacje. Łódź z tego źródła chce pozyskać 190 mln zł. Tyle samo na swoje inwestycje chce pozyskać Wrocław. Organizatorem i gwarantem emisji lotnisk w Gdańsku i Warszawie jest Nordea. Gdański port lotniczy był pierwszym, który zdecydował się na tą formę finansowania inwestycji. W ten sposób chce pozyskać 195 mln zł. Pierwsza transza w wysokości 6,4 mln zł został sprzedana w grudniu 2010 r. Warszawa ma umowę na emisję papierów wartych 240 mln zł. Władze spółki zarządzającej portem w Lublinie chcą wyemitować papiery o wartości 180 mln zł.

Port lotniczy w Szczecinie jako jedyny na rynku zdecydował się na leasing zwrotny swoich nieruchomości. – Przed czterema laty pozyskaliśmy w ten sposób 29 mln zł. Z tego 19 mln zł zostało od razu przeznaczone na spłatę, a 10 mln zł na pokrycie kosztów inwestycyjnych – mówi Krzysztof Domagalski, rzecznik szczecińskiego lotniska.