Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą

Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.

Publikacja: 22.11.2024 11:10

Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą

Foto: AdobeStock

Airbus A319 amerykańskiego przewoźnika American Airlines wykonywał planowy rejs na trasie Milwaukee do Dallas Fort Worth. Kiedy maszyna znajdowała się na wysokości ponad 9 tys. kilometrów, jeden z pasażerów zaczął zachowywać się nieodpowiedzialnie i był wyraźnie pobudzony. Po chwili wstał i postanowił otworzyć drzwi. Twierdził, że musi wysiąść i to natychmiast. Gdy stewardesa próbowała go zatrzymać, blokując dostęp do drzwi, wykręcił jej rękę i zranił w szyję.

Interwencja pasażerów w samolocie American Airlines

Natychmiast rzucili się jej do pomocy pasażerowie, którzy zdołali obezwładnić nieodpowiedzialnego mężczyznę, odciągnęli go od drzwi i taśmą związali jego ręce, a potem okleili mu kolana i nogi w kostkach. Tak obezwładnionego przytrzymali jeszcze przez pół godziny, do czasu, kiedy samolot bezpiecznie wylądował w Dallas.  Musieliśmy zareagować naprawdę szybko – mówił potem w CNN jeden z pasażerów, Doug McCright.

Na ziemi czekali na nieodpowiedzialnego podróżnika funkcjonariusze lotniskowej służby bezpieczeństwa oraz agenci FBI, którzy weszli na pokład, aresztowali go i zaczęli od odwiezienia do centrum oceny zdrowia psychicznego.

Czytaj więcej

Kolejny samolot rosyjskich linii zawrócił na lotnisko. Zepsuł się w trakcie przelotu

Fala zakłóceń przebiegu lotu

Ten epizod, który zakończył się bezpiecznie, jest kolejnym z rosnącej fali przypadków nieodpowiedzialnego, bądź chamskiego zachowania na pokładzie samolotów w tym roku. Z analiz amerykańskiego regulatora rynku lotniczego, Federal Aviation Administration (FAA) tylko w tym roku i tylko na rynku USA zanotowano już 1854 przypadki prób zakłócenia przebiegu lotu. Chodzi tutaj o fizyczne ataki na personel pokładowy, bądź współpasażerów, i najróżniejsze werbalne groźby.

FAA już prowadzi dochodzenie w tej sprawie, a nieodpowiedzialnemu pasażerowi grożą poważne konsekwencje, w tym grzywna do 50 tys. dolarów .

Airbus A319 amerykańskiego przewoźnika American Airlines wykonywał planowy rejs na trasie Milwaukee do Dallas Fort Worth. Kiedy maszyna znajdowała się na wysokości ponad 9 tys. kilometrów, jeden z pasażerów zaczął zachowywać się nieodpowiedzialnie i był wyraźnie pobudzony. Po chwili wstał i postanowił otworzyć drzwi. Twierdził, że musi wysiąść i to natychmiast. Gdy stewardesa próbowała go zatrzymać, blokując dostęp do drzwi, wykręcił jej rękę i zranił w szyję.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Kubie zabrakło paliwa lotniczego. Rejsy odwołane, bo rosyjskie dostawy zawiodły
Transport
LOT po personalnych turbulencjach. Bliski koniec zamieszania?
Transport
Niemcy eksportują ciężarówki do Rosji pomimo sankcji
Transport
Elektryfikacja chińskiej motoryzacji odbije się czkawką na rynku ropy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Transport
To nie koniec rewolucji w LOT. Trwają wielkie porządki
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością