– Naszym celem na najbliższe miesiące jest dalszy rozwój sprzedaży wszystkich marek whisky, które oferujemy w Polsce – zapowiada Joanna Grzyl z Diageo Polska, właściciel m.in. marki Johnnie Walker Red. Firma podkreśla, że jej pozycja na polskim rynku whisky jest stabilna. Z danych Nielsena wynika bowiem, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. marka ta z udziałami na poziomie 33,7 proc. zajmowała pozycję lidera w segmencie standardowych whisky, czyli z tzw. średniej półki cenowej. Ich udział w całym rynku whisky w Polsce wynosi ok. 50 proc. Diageo zajmował także pierwsze miejsce wśród firm oferujących whisky w Polsce.

650 mln zł wydaliśmy wg Nielsena na whisky od IV 2010 r. do III 2011 r.

Właściciel Johnniego Walkera opublikował dane po tym, jak w ubiegłym tygodniu „Rz" napisała, że pozycję lidera w Polsce chce mu odebrać Pernod Ricard. Victor Jerez, szef należącej do tego francuskiego koncernu spółki Wyborowa SA, zdradził nam, że potrzebuje ona od roku do półtora, aby na  stałe objąć pierwsze miejsce na polskim rynku whisky. Podał wówczas, że według Nielsena w marcu 2011 r. do Ballantine's Finest – flagowej whisky Pernod Ricard – należało 40,5 proc. tego segmentu. Udziały marki Johnnie Walker Red wynosiły wówczas 30,8 proc.

Joanna Grzyl tłumaczy, że zmiany udziałów w krótkim okresie to efekt nasilenia się promocji cenowych wśród konkurentów Diageo. Tymczasem w Wyborowej SA uważają, że to właśnie Diageo broni się przed utratą pozycji rynkowej, obniżając ceny.