Research In Motion zapowiada ofensywę na polskim rynku

Producent smartfonów BlackBerry zapowiada ofensywę rynkową w Polsce i chce zerwać z wyłącznie biznesowym wizerunkiem

Publikacja: 25.05.2011 05:03

Research In Motion zapowiada ofensywę na polskim rynku

Foto: Bloomberg

Do tej pory nie poświęcaliśmy polskiemu rynkowi odpowiedniej uwagi. Szczególnie dotyczy to segmentu klientów indywidualnych. Czas to zmienić – zapowiada Paul Lucier, dyrektor Research In Motion (RIM), producenta smartfonów BlackBerry, na region Europy Północnej i Rosji.

Jeden z największych producentów smartfonów dla biznesu zapowiedział stworzenie w Polsce swojego oddziału, oraz zmianę wizerunku marki, do tej pory kojarzonej głównie z dużymi klientami korporacyjnymi. Jak zapowiedział Paul Lucier, trwają rozmowy z operatorami komórkowymi. Dzięki nim w cennikach wkrótce  mają się pojawić np. smartfony BlackBerry na kartę.

65 milionów osób na świecie używa urządzeń BlackBerry

– W Polsce około 30 proc. użytkowników komórek korzysta ze smartfonów. Tak jak na całym świecie ten odsetek będzie rósł i ani się obejrzymy, gdy urośnie do ponad 50 proc. To jeden z głównych powodów zwiększenia naszej aktywności w Polsce – ujawnia  Paul Lucier.

– To bardzo dobry ruch RIM – ocenia Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w firmie doradczej IDC. – Umocnienie pozycji na jakimkolwiek rynku jest niemal niemożliwe bez fizycznej obecności na nim, a RIM do tej pory nieco pomijał nasz kraj. Chcąc się rozwijać, firma musi wyjść poza segment klientów korporacyjnych. To segment dochodowy, ale mimo wszystko niszowy – uważa Borowik.

RIM nie ujawnia, jakie sumy zostaną zainwestowane w kampanię marketingową w Polsce. Wiadomo jednak, że jednym z jej głównych elementów ma być tablet PlayBook, który w polskich sklepach pojawi się na przełomie sierpnia i września.

Do tej pory nie poświęcaliśmy polskiemu rynkowi odpowiedniej uwagi. Szczególnie dotyczy to segmentu klientów indywidualnych. Czas to zmienić – zapowiada Paul Lucier, dyrektor Research In Motion (RIM), producenta smartfonów BlackBerry, na region Europy Północnej i Rosji.

Jeden z największych producentów smartfonów dla biznesu zapowiedział stworzenie w Polsce swojego oddziału, oraz zmianę wizerunku marki, do tej pory kojarzonej głównie z dużymi klientami korporacyjnymi. Jak zapowiedział Paul Lucier, trwają rozmowy z operatorami komórkowymi. Dzięki nim w cennikach wkrótce  mają się pojawić np. smartfony BlackBerry na kartę.

Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Dyskusja o bezpieczeństwie Europy Środkowej i Wschodniej w Warszawie
Biznes
Donald Trump ostro krytykuje Elona Muska. „On po prostu oszalał”
Biznes
Przedsiębiorczy, czyli zaradny i pracowity
Biznes
Fala bankructw. Niemiecki rząd tnie podatki. Napięcia między USA a Chinami