Do tej pory nie poświęcaliśmy polskiemu rynkowi odpowiedniej uwagi. Szczególnie dotyczy to segmentu klientów indywidualnych. Czas to zmienić – zapowiada Paul Lucier, dyrektor Research In Motion (RIM), producenta smartfonów BlackBerry, na region Europy Północnej i Rosji.
Jeden z największych producentów smartfonów dla biznesu zapowiedział stworzenie w Polsce swojego oddziału, oraz zmianę wizerunku marki, do tej pory kojarzonej głównie z dużymi klientami korporacyjnymi. Jak zapowiedział Paul Lucier, trwają rozmowy z operatorami komórkowymi. Dzięki nim w cennikach wkrótce mają się pojawić np. smartfony BlackBerry na kartę.
65 milionów osób na świecie używa urządzeń BlackBerry
– W Polsce około 30 proc. użytkowników komórek korzysta ze smartfonów. Tak jak na całym świecie ten odsetek będzie rósł i ani się obejrzymy, gdy urośnie do ponad 50 proc. To jeden z głównych powodów zwiększenia naszej aktywności w Polsce – ujawnia Paul Lucier.
– To bardzo dobry ruch RIM – ocenia Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w firmie doradczej IDC. – Umocnienie pozycji na jakimkolwiek rynku jest niemal niemożliwe bez fizycznej obecności na nim, a RIM do tej pory nieco pomijał nasz kraj. Chcąc się rozwijać, firma musi wyjść poza segment klientów korporacyjnych. To segment dochodowy, ale mimo wszystko niszowy – uważa Borowik.