Na sprzedaży polis OC komunikacyjnego ubezpieczyciele stracili w I kwartale bieżącego roku 36,4 mln zł, o 65 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2010 r.
Na oferowaniu autocasco zarobili 19 mln zł, podczas gdy rok wcześniej strata sięgała 99 mln zł. Dane Komisji Nadzoru Finansowego pokazują, że podwyżki cen, zapoczątkowane na jesieni ubiegłego roku, mają już wpływ na poprawę wyników towarzystw.
Okazuje się jednak, że ceny wzrosły głównie w segmencie klienta korporacyjnego. Jak wynika z obliczeń firmy doradczej Intelace Research, średnia cena OC w I kwartale 2011 r. wynosiła 424 zł, czyli w ciągu roku wzrosła o 3 proc. Cena OC dla klienta korporacyjnego poszła w górę o 15 proc., do 869 zł, podczas gdy dla klienta indywidualnego nie zmieniła się (pozostała na poziomie około 373 zł).
– Firmy sprzedające polisy przez Internet i telefon wciąż nie pozwalają na radykalne podwyżki w segmencie klienta indywidualnego – wyjaśnia Marcin Mazurek, analityk Intelace Research.
Według Michała Tokarskiego, dyrektora Vienna Capital Partners, tylko dalsze podwyżki mogłyby sprawić, że już w tym roku wynik ubezpieczycieli na oferowaniu OC komunikacyjnego byłby dodatni. Nie było tak od 2006 r., kiedy zarobili na tego rodzaju polisach blisko 200 mln zł.