Podczas salonu lotniczego w Paryżu Hong Kong Airlines miał podpisać z Airbusem kontrakt kupna 10 samolotów A380 o wartości 3,8 mld dolarów. Wtajemniczeni twierdzą, że podpisanie umowy anulowano, bo władze chińskie oburzyły się planami Europejczyków włączenia wszystkich linii lotniczych do systemu handlu emisjami spalin ETS.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA uznała ten system za sprzeczny z prawem, a Chiny zagroziły w maju wycofaniem się z kupna samolotów Airbusa z powodu ETS.
Podczas salonu Boeing ogłosił, że jeden anonimowy przewoźnik zobowiązał się wstępnie kupić 17 maszyn B747-8 za 5,4 mld dolarów.. Przedstawiciele branży lotniczej twierdzą, że firma związana z tym samym przewoźnikiem, Hainan Airlines była właśnie anonimowym klientem Boeinga.
Hong Kong Airlines należy w 46 procentach do NHA Group, firmy matki Hainan Airlines.
Linie lotnicze często kupują samoloty nie ujawniając się przed konkurentami, ale takie przypadki są rzadkie w czasie trwania salonów lotniczych, których celem jest reklama i rozgłos. Również Boeing rzadko ogłasza o takich umowach przed potwierdzeniem (zadatkowaniem) ich.