Reklama

Pandemia: Firmy czeka trudny test z etyki

Aż 90 proc. przedstawicieli firm na świecie ocenia, że pandemia Covid-19 utrudnia prowadzenie przedsiębiorstwa w sposób uczciwy. Tym bardziej, że kryzys może zwiększyć presję na to, by nie ujawniać nadużyć.

Aktualizacja: 25.06.2020 09:51 Publikacja: 24.06.2020 21:00

Pandemia: Firmy czeka trudny test z etyki

Foto: Bloomberg

W czasach dynamicznych zmian, kryzysów i trudnych sytuacji rynkowych trudniej przychodzi zachowanie wysokich standardów etycznych – przyznało niemal ośmiu na dziesięciu przedstawicieli polskich firm uczestniczących w udostępnionym „Rzeczpospolitej" Światowym Badaniu Uczciwości w Biznesie 2020, którego wyniki zostaną ogłoszone w czwartek.

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy audytorsko-doradczej EY objęło prawie 3 tys. największych spółek, w tym sto przedsiębiorstw w Polsce. Pierwszą część sondażu zakończono tuż przed wybuchem pandemii. Druga, która objęła firmy z sześciu krajów najbardziej dotkniętych przez koronawirusa (Polski wśród nich nie było), wykazała, że aż 90 proc. badanych tam menedżerów i pracowników dużych firm dostrzega ryzyko, jakie pandemia stwarza dla uczciwego prowadzenia biznesu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama