Forever Entertainment potrzebuje finansowego wsparcia

Spółka Forever Entertainment potrzebuje 1 mln zł na dokończenia prac nad kilkoma grami komputerowymi

Publikacja: 23.11.2011 15:33

Forever Entertainment potrzebuje finansowego wsparcia

Foto: Materiały Producenta

Notowany na NewConnect producent gier komputerowych planuje podwyższenie kapitału. Walne zgromadzenie akcjonariuszy, zwołane na 30 listopada, zdecyduje o emisji 2,57 mln akcji serii F po 0,4 zł (cena emisyjna będzie równa nominalnej). Obecnie kapitał zakładowy dzieli się na 4,28 mln walorów. Papiery będą sprzedawane z prawem poboru. Za pięć „starych" akcji udziałowcy Forever Entertainment będą mogli nabyć trzy walory serii F. Dniem ustalenia prawa poboru będzie 14 grudnia.

- Potrzebujemy pieniędzy na dokończenie prac nad kilkoma tytułami. Emisję określiłbym jako pomostową do czasu, aż zaczniemy generować przychody ze sprzedaży gier, czego spodziewam się już od początku 2012 r. – mówi Zbigniew Dębicki, prezes Forever Entertainment. Zapewnia, że spółka nie planuje już kolejnych podwyższeń kapitału. Część środków zostanie wykorzystana do rozliczenia transakcji nabycia mniejszościowych udziałów w firmie Pastel Games, która również działa w branży gier wideo.

Kierowana przez Dębickiego spółka już po raz drugi w tym roku sięga do kieszeni akcjonariuszy. Kilka miesięcy temu wyemitowała 3,75 mln papierów serii E po 0,4 zł. Jesienią 2010 r., w ofercie prywatnej przed debiutem, pozyskała też blisko 0,9 mln zł sprzedając 108 tys. walorów po 8,15 zł. Pieniądze zgromadzone w przeszłości pozwoliły firmie m.in. na zakup licencji do korzystania z wizerunku Misia Uszatka w grach komputerowych.

Forever Entertainment od początku koncentrowało się na produkcji gier z myślą o dalekowschodnich odbiorcach. – Nasze produkty podobają się tamtejszym wydawcom. Są to jednak trudni partnerzy biznesowi. My tymczasem nie chcemy pozbywać się praw do naszych tytułów, na co nalegają firmy, z którymi rozmawiamy, ale chcemy czerpać tantiemy z ich późniejszej sprzedaży – wyjaśnia prezes. Deklaruje, że negocjacje powoli zmierzają do finału. Wyraża nadzieję, że od I półrocza 2012 r. gry z Misiem Uszatkiem będą dostępne w Japonii i Chinach. W Polsce sprzedażą produktów z porfolio Forever Entertainment zajmuje się CD Projekt.

Równolegle giełdowa spółka przygotowała kilka innych tytułów, które sukcesywnie będą trafiały na rynek. 30 listopada ma zadebiutować gra The Sparkle 2: Evo w wersji na iPada. W I kwartale 2012 r. do sprzedaży trafi „Fryderyk – Muzyczne odrodzenie". Gra będzie na początek sprzedawana w wersji na urządzania ze stajni Apple (przez Internet).

Na razie Forever Entertainment nie może wykazać się żadnymi sukcesami finansowymi. Po dziewięciu miesiącach spółka miała 196 tys. zł przychodów i 1,2 mln zł straty netto. Na koniec września kapitały własne spółki wynosiły 1,3 mln zł. Na kontach miała niespełna 1 mln zł gotówki. Tymczasem kapitalizacja firmy wynosi 26 mln zł. – Jestem przekonany, że nasze przyszłoroczne wyniki uzasadnią naszą wycenę rynkową – oświadcza. Nie rozwija tematu.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej