Ten impas mogą przełamać start-upy, młode firmy z branży internetowej, wspierane m.in. przez fundusze europejskie

Z niszowych inicjatyw rozwijanych w garażach start-upy wyrosły na jeden z najbardziej obiecujących czynników wspierających konkurencyjność gospodarki w naszym kraju. Ich niebagatelną rolę dostrzegła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która trzyma pieczę nad funduszami unijnymi przeznaczonymi na inicjatywy proinnowacyjne (w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka – PO IG). Kampania „Świat potrzebuje twoich pomysłów" ma inspirować młodych przedsiębiorców do takich działań. Jej elementem jest debata on-line „Pomysł czy finanse. Co decyduje o sukcesie start-up?", która odbędzie się 15 grudnia 2011 roku.

Uczestnicy debaty będą się zastanawiać, jakie czynniki decydują o sukcesie młodej firmy: czy do osiągnięcia go wystarczy dobry pomysł, czy też konieczne jest spełnienie dodatkowych kryteriów, po to by zdobyć zaufanie inwestorów. Głos w dyskusji będą też mieli przedstawiciele firm inwestycyjnych, którzy zdradzą, jaki element przedsięwzięcia jest z ich punktu widzenia decydujący o przyznaniu start-upowi finansowania. Rozmówcy zastanowią się, na jakim etapie powinno się finansować młode firmy i jak dobrze ulokować fundusze europejskie przeznaczone na dofinansowanie dla firm w ramach działania  PO IG 8.1 i 8.2.

W dyskusji oprócz przedstawiciela PARP udział wezmą reprezentanci start-upów Audioteka.pl, Jakdojade.pl i Listonic oraz menedżerowie z funduszu inwestycyjnego BBI Seed Fund i Szkoły Przedsiębiorczości Innovation Nest SPIN.  Partnerem medialnym debaty jest „Rzeczpospolita".

Debata rozpocznie się o godz. 10 i potrwa 1,5 godz. Bezpośrednia transmisja internetowa z tego wydarzenia odbędzie się na stronie serwisu ekonomicznego dziennika „Rzeczpospolita" www.ekonomia24.pl, na stronie głównej PARP www.parp.gov.pl oraz na stronie głównej Portalu Innowacji www.pi.gov.pl. Relacja dostępna będzie również po zakończeniu debaty.