W poniedziałek został uznany za najważniejszego człowieka w azjatyckim transporcie lotniczym w 2011 roku. Miesięcznik „Orient Aviation" uznał go za wizjonera tej branży. O kilka długości pokonał Tonyego Fernandeza, prezesa i założyciela AirAsia, pierwszej linii niskokosztowej oferującej tanie loty długodystansowe.
Schinichiro Ito, który w ANA na różnych stanowiskach przepracował już 35 lat, wejdzie jednak do historii, jako człowiek, który uwierzył w Dreaminera. All Nippon Airways jeszcze w 2004 roku, jako pierwsze na świecie zamówiły 55 takich maszyn. Po ponad 3 letnim opóźnieniu ANA otrzymała już 2 dreamlinery. Kolejnych 20 ma przylecieć do połowy marca 2013.
Do serca Doliny Krzemowej
Półtora roku temu podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Farnborough pod Londynem prezes ANA był zupełnie innym człowiekiem. Zawsze chętnie rozmawiający z dziennikarzami, wtedy gburliwie odpowiadał na pytania, sączył słowa, żeby powiedzieć jak najmniej. Właśnie wyszedł ze spotkania z prezesem Boeinga i dowiedział się o kolejnym już 5. opóźnieniu w dostarczeniu tej maszyny. Nie ukrywał, że będzie domagał się od Amerykanów potężnych odszkodowań i kto wie, czy nie rozważy rezygnacji z dostawy kolejnych maszyn. Teraz, kiedy już ma pierwsze egzemplarze cieszy się, że tego nie zrobił.
26 września 2011 flota ANA powiększyła się o pierwszą maszynę B787. Od tego czasu doleciały dwie kolejne i według planów mają latać na trasie Tokio-Narita — San Jose Mineta (serce Doliny Krzemowej), Tokio — Seattle. Inauguracja obydwóch lotów jest drobiazgowo przygotowywana, bo u Japończyków nie ma improwizacji — tłumaczy prezes ANA. W Tokio już kilkakrotnie byli burmistrz San Jose — Chuck Reed i burmistrz Seattle Mike McGinn. Na tych trasach podróżują najczęściej ludzie zamożni, więc o wypełnienie samolotu nie będzie żadnym problemem. A ci, co mieszkają w Dolinie Krzemowej oraz w mieście skąd pochodzą Amazon i Microsoft zawsze są spragnieni nowinek. — uważa prezes Ito.
Kolejne połączenie, to Tokio-Frankfurt. Ta trasa będzie rywalizowała o pasażerów z Polskimi Liniami Lotniczymi Lot, które zamierzają właśnie na tej trasie podstawić Dreamlinera w połowie 2013 roku.