Gruper  powstał w kwietniu 2010 r. jako pierwszy w kraju serwis zakupów grupowych. W październiku 2011 r. liczba jego użytkowników wyniosła niemal 1,6 mln. Liderem rynku jest amerykański Groupon z wynikiem 3,5 mln, zaś na pozycję drugą kolejny raz awansował serwis Citeam z 2,2 mln użytkowników, należący zresztą do grupy Allegro.

- Na ponad 1,5 miliona użytkowników mamy milion dokonanych transakcji. To efektywność, z której jesteśmy dumni, stawiająca nas na pozycji lidera w branży e-commerce - mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl.

Suma wszystkich oszczędności użytkowników serwisu przekroczyła 143 miliony Aktualnie, Gruper zasięgiem obejmuje ponad 50 miast w Polsce. Mieszkańcy ponad 40 z nich mają dostęp do regularnej oferty. Serwis stale się rozwija, poszerzając swoje portfolio i działając w nowych segmentach rynku. Na portalu pojawiają się oferty dotyczące nieruchomości, działalności przedsiębiorstw, finansów czy kultury.  Zakupy grupowe to dzisiaj najszybciej rosnący segment e-handlu nie tylko w Polsce, ale na świecie. W 2011 r. Groupon zadebiutował na giełdzie, pozyskując ok. 700 mln dol.