1,4 mln ki­bi­ców na sta­dio­nach, 800 tys. tu­ry­stów w Pol­sce w czerw­cu – ta­kiej po­pu­lar­no­ści mi­strzostw pił­kar­skich Eu­ro 2012 spo­dzie­wa się za­rząd Te­le­ko­mu­ni­ka­cji Pol­skiej, któ­ra w wy­da­rze­niu peł­ni ro­lę part­ne­ra tech­no­lo­gicz­ne­go. Jest ope­ra­to­rem In­ter­na­tio­nal Bro­ad­ca­sting Cen­ter, od­po­wia­da­ją­ce­go za prze­sył ob­ra­zu i dźwię­ku ze sta­dio­nów w Pol­sce i na Ukra­inie do 200 kra­jów na świe­cie.

1500 pracowników grupy TP będzie się?zajmowało obsługą Euro 2012

Wczo­raj pre­zes Ma­ciej Wi­tuc­ki ogło­sił za­koń­cze­nie pierw­szej fa­zy te­stów in­fra­struk­tu­ry do ob­słu­gi sta­dio­nów i 16 in­nych lo­ka­li­za­cji po­wią­za­nych (ho­te­li, lot­nisk, biur UEFA). TP przy­go­to­wu­je ją od 3 lat i na ra­zie te­sto­wa­ła ją la­bo­ra­to­ryj­nie. Te­raz cze­ka ją prze­pro­wadz­ka na sta­dio­ny. Wi­tuc­ki nie ujaw­nił, ile gru­pa za­in­we­sto­wa­ła. – To pro­jekt ko­mer­cyj­ny – za­pew­nił.

Ze stro­ny TP ozna­cza on za­an­ga­żo­wa­nie 1500 pra­cow­ni­ków oraz m.in. do­sta­wę 17 ton sprzę­tu i ma­te­ria­łów (np. bli­sko 1200 lap­to­pów, 1000 te­le­wi­zo­rów, czy 1300 mo­ni­to­rów LCD). Wdro­żo­no też no­wą tech­no­lo­gię RO­ADM, któ­ra po­zwa­la na uzy­ska­nie prze­pływ­no­ści 8,8 Tb/s. TP?spo­dzie­wa się, że przy oka­zji Eu­ro 2012 za­po­trze­bo­wa­nie na trans­mi­sję bę­dzie dwa ra­zy więk­sze niż w 2008 r. Ma to zwią­zek m.in. z ro­sną­cą po­pu­lar­no­ścią trans­mi­sji HD.

Uro­sną też przy­cho­dy TP z ro­amin­gu. – Ry­nek du­żo nie sko­czy, ale zmia­na bę­dzie wi­docz­na – mó­wił Wi­tuc­ki.