1,4 mln kibiców na stadionach, 800 tys. turystów w Polsce w czerwcu – takiej popularności mistrzostw piłkarskich Euro 2012 spodziewa się zarząd Telekomunikacji Polskiej, która w wydarzeniu pełni rolę partnera technologicznego. Jest operatorem International Broadcasting Center, odpowiadającego za przesył obrazu i dźwięku ze stadionów w Polsce i na Ukrainie do 200 krajów na świecie.
1500 pracowników grupy TP będzie się?zajmowało obsługą Euro 2012
Wczoraj prezes Maciej Witucki ogłosił zakończenie pierwszej fazy testów infrastruktury do obsługi stadionów i 16 innych lokalizacji powiązanych (hoteli, lotnisk, biur UEFA). TP przygotowuje ją od 3 lat i na razie testowała ją laboratoryjnie. Teraz czeka ją przeprowadzka na stadiony. Witucki nie ujawnił, ile grupa zainwestowała. – To projekt komercyjny – zapewnił.
Ze strony TP oznacza on zaangażowanie 1500 pracowników oraz m.in. dostawę 17 ton sprzętu i materiałów (np. blisko 1200 laptopów, 1000 telewizorów, czy 1300 monitorów LCD). Wdrożono też nową technologię ROADM, która pozwala na uzyskanie przepływności 8,8 Tb/s. TP?spodziewa się, że przy okazji Euro 2012 zapotrzebowanie na transmisję będzie dwa razy większe niż w 2008 r. Ma to związek m.in. z rosnącą popularnością transmisji HD.
Urosną też przychody TP z roamingu. – Rynek dużo nie skoczy, ale zmiana będzie widoczna – mówił Witucki.