Oprócz marki Jim Beam, CEDC będzie oferowało w Polsce nadal tequilę Sauza oraz whisky Teacher's i Maker's Mark. Wicelider polskiego rynku wódki i jej największy producent w Rosji współpracuje z amerykańską spółką Beam Inc. od 12 lat.

William Carey, prezes CEDC komentuje, że marki Beam Inc. dobrze wpisują się w ofertę produktową jego firmy. Oferuje ona bowiem nie tylko wódkę, ale także inne mocne alkohole oraz wina.

- Chcemy w dalszym ciągu rozwijać bazę konsumencką dla marki Jim Beam w Polsce i widzimy szanse do dalszej ekspansji na szybko rosnącym polskim rynku whisky dla tego najlepiej sprzedającego się bourbona na świecie – mówi Carey.

CEDC podaje za firmą badawczą Nielsen, że w ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż whisky, w tym nie tylko tej szkockiej, ale m.in. amerykańskiej, potroiła się w Polsce i w 2011 roku osiągnęła poziom ok. 10 mln litrów. Jak podaje instytut International Wine&Spirits Research sprzedaż na takim poziomie ma ok. 25 krajów na świecie.