Grupa Ambra od 2010 r. ma w swoim portfolio brandy Pliska. W styczniu tego roku została też współwłaścicielem Słonecznego Brzegu - po bułgarsku Slantschew Brjag. Drugim z właścicieli tych marek jest producent win i napojów alkoholowych Vinex Preslav z Bułgarii. Ambra już we wrześniu 2011 r. zawarła z tą firmą umowę o strategicznej współpracy. Zgodnie z nią została wyłącznym importerem i dystrybutorem marek Pliska i Słoneczny Brzeg na rynkach polskim, czeskim, słowackim i rumuńskim.

Łączne udziały tych dwóch bułgarskich brandy w polskim rynku wynoszą, według firmy badawczej Nielsen,16 proc. Jak wyjaśnia Ambra, nabywając do nich prawa, stała się czołowym graczem w Polsce obok firm Stock Polska oraz CEDC, który oferuje u nas Metaksę. Celem firmy jest zajęcie pierwszego miejsca w segmencie brandy w Polsce.

- Przejęcie tych marek jest częścią naszej strategii. Obok dalszego wzrostu na rynku wina, na którym jesteśmy liderem, kierujemy nasz rozwój również na wartościowe i przyszłościowe segmenty rynku mocnych alkoholi – mówi Robert Ogór, prezes Ambry. - Marki Pliska i Słoneczny Brzeg posiadają duże niewykorzystane rezerwy i potencjały rozwoju, które chcemy wykorzystać dla wzrostu naszych przychodów i zysków – dodaje.

Do Ambry należą m.in. wina El Sol, Dorato i CinCin. Jest ona nie tylko liderem rynku wina w Polsce, ale także jego czołowym dystrybutorem w Europie Środkowej i Wschodniej. Jej głównym akcjonariuszem (ok. 61 proc. udziałów) jest niemiecki koncern Sektkellerei Schloss Wachenheim AG. Jest on światowym liderem w produkcji i dystrybucji win musujących.