Zakupy grupowe to wciąż jeden z najszybciej rosnących segmentów polskiego handlu internetowego. Choć pierwszy tego typu serwis ruszył dopiero w kwietniu 2010 r. to jak podaje w raporcie PBI w październiku 2011 r. ich zasięg sięgał 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników wyniosła prawie 6 mln.
Także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 r. jedynie 29 proc. respondentów słyszało o tego typu usługach, ale rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z nich, podczas gdy rok wcześniej było to aż 50 proc.
Z badania PBI wynika, że najczęściej wskazywany jest Groupon – w 2011 r. znało go 75 proc. ankietowanych, podczas gdy rok wcześniej 34 proc. Z kolei wicelider czyli Citeam wskazało 49 proc. – rok wcześniej serwis jeszcze nie istniał. Polskiego pioniera rynku zna 46 proc. ankietowanych – w 2010 r, było to 24 proc.
Tego typu serwisów działa już ponad 20 i wciąż powstają nowe. Ostatnio zwłaszcza jeśli chodzi o oferty rabatowe skierowane do firm, a nie konsumentów indywidualnych. Są to usługi księgowe, projektowanie stron www i wiele innych. Jeśli chodzi o główny segment rynku to wciąż przeważają oferty turystyczne, hotele i SPA, salony kosmetyczne, ale także pojawia się coraz więcej produktów finansowych.