Dreamlinery przynoszą straty

Boeing spróbuje zmniejszyć o ponad miliard dolarów koszty produkcji B787 Dreamliner, bo walczy o rentowność opóźnionego programu

Publikacja: 24.02.2012 17:11

Dreamlinery przynoszą straty

Foto: Bloomberg

Wiceprezes działu samolotów cywilnych BCA, Pan Shanahan powiedział na konferencji  Barclays Capital na Florydzie, że dziś wszystkie nowe B787 są produkowane ze stratą. Poproszony o oszacowanie możliwych oszczędności w  produkcji kompozytowego samolotu stwierdził, że może to być ponad miliard dolarów.

Dodał, że nie na cudownego jednorazowego środka w uproszczeniu procesu produkcji, a dojdzie do tego poprzez współpracę ze wszystkimi partnerami zaangażowanymi w łańcuch dostaw.

Nawiązał ponadto do niepokojów o rozwarstwianie się elementów kadłuba w niektórych B787, do czego doszło na skutek niewłaściwego wypełniania specjalnymi klinami szczelin między elementami kadłuba. Boeing ujawnił to na początku lutego.

- Kwestia uszczelnienia nie dotyczy całej floty i nie jest czymś, co wymagałoby przeprojektowania – wyjaśnił.  W środę Boeing zapowiedział sprawdzenie  55 wyprodukowanych Dramlinerów, w których mógłby pojawić się ten problem. Shanahan ocenia, że koncernowi zajmie 10-14 dni  rozwiązanie sprawy.

Wiceprezes BCA wyjaśnił, że nie ma nic niezwykłego w tym, ze pojawiają się różne kwestie przy produkcji nowego samolotu, jednak na B787 zwraca się większą uwagę niż na inne. – Ludzie są bardzo wyczuleni na B787, czy mały problem może stać się dużym. Więc my poświęcamy  większość czasu na likwidowanie ich możliwie  jak najszybciej – dodał.

Niektórzy analitycy sądzą, że nowy problem  może zagrozić planom Boeinga zwiększenia tempa produkcji do 10 sztuk miesięcznie pod koniec 2013 r. z 2,5 obecnie. Wymiana wadliwych uszczelnień będzie prowadzona równolegle ze zmianą procesu montażu nowych samolotów, więc nie powinno to   wydłużyć czasu produkcji. Boeing dostarczył dotąd tylko 5 Dreamlinerów i podtrzymuje plan zwiększenia produkcji

Wiceprezes działu samolotów cywilnych BCA, Pan Shanahan powiedział na konferencji  Barclays Capital na Florydzie, że dziś wszystkie nowe B787 są produkowane ze stratą. Poproszony o oszacowanie możliwych oszczędności w  produkcji kompozytowego samolotu stwierdził, że może to być ponad miliard dolarów.

Dodał, że nie na cudownego jednorazowego środka w uproszczeniu procesu produkcji, a dojdzie do tego poprzez współpracę ze wszystkimi partnerami zaangażowanymi w łańcuch dostaw.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni