Wiceprezes działu samolotów cywilnych BCA, Pan Shanahan powiedział na konferencji Barclays Capital na Florydzie, że dziś wszystkie nowe B787 są produkowane ze stratą. Poproszony o oszacowanie możliwych oszczędności w produkcji kompozytowego samolotu stwierdził, że może to być ponad miliard dolarów.
Dodał, że nie na cudownego jednorazowego środka w uproszczeniu procesu produkcji, a dojdzie do tego poprzez współpracę ze wszystkimi partnerami zaangażowanymi w łańcuch dostaw.
Nawiązał ponadto do niepokojów o rozwarstwianie się elementów kadłuba w niektórych B787, do czego doszło na skutek niewłaściwego wypełniania specjalnymi klinami szczelin między elementami kadłuba. Boeing ujawnił to na początku lutego.
- Kwestia uszczelnienia nie dotyczy całej floty i nie jest czymś, co wymagałoby przeprojektowania – wyjaśnił. W środę Boeing zapowiedział sprawdzenie 55 wyprodukowanych Dramlinerów, w których mógłby pojawić się ten problem. Shanahan ocenia, że koncernowi zajmie 10-14 dni rozwiązanie sprawy.
Wiceprezes BCA wyjaśnił, że nie ma nic niezwykłego w tym, ze pojawiają się różne kwestie przy produkcji nowego samolotu, jednak na B787 zwraca się większą uwagę niż na inne. – Ludzie są bardzo wyczuleni na B787, czy mały problem może stać się dużym. Więc my poświęcamy większość czasu na likwidowanie ich możliwie jak najszybciej – dodał.