Dreamlinery przynoszą straty

Boeing spróbuje zmniejszyć o ponad miliard dolarów koszty produkcji B787 Dreamliner, bo walczy o rentowność opóźnionego programu

Publikacja: 24.02.2012 17:11

Dreamlinery przynoszą straty

Foto: Bloomberg

Wiceprezes działu samolotów cywilnych BCA, Pan Shanahan powiedział na konferencji  Barclays Capital na Florydzie, że dziś wszystkie nowe B787 są produkowane ze stratą. Poproszony o oszacowanie możliwych oszczędności w  produkcji kompozytowego samolotu stwierdził, że może to być ponad miliard dolarów.

Dodał, że nie na cudownego jednorazowego środka w uproszczeniu procesu produkcji, a dojdzie do tego poprzez współpracę ze wszystkimi partnerami zaangażowanymi w łańcuch dostaw.

Nawiązał ponadto do niepokojów o rozwarstwianie się elementów kadłuba w niektórych B787, do czego doszło na skutek niewłaściwego wypełniania specjalnymi klinami szczelin między elementami kadłuba. Boeing ujawnił to na początku lutego.

- Kwestia uszczelnienia nie dotyczy całej floty i nie jest czymś, co wymagałoby przeprojektowania – wyjaśnił.  W środę Boeing zapowiedział sprawdzenie  55 wyprodukowanych Dramlinerów, w których mógłby pojawić się ten problem. Shanahan ocenia, że koncernowi zajmie 10-14 dni  rozwiązanie sprawy.

Wiceprezes BCA wyjaśnił, że nie ma nic niezwykłego w tym, ze pojawiają się różne kwestie przy produkcji nowego samolotu, jednak na B787 zwraca się większą uwagę niż na inne. – Ludzie są bardzo wyczuleni na B787, czy mały problem może stać się dużym. Więc my poświęcamy  większość czasu na likwidowanie ich możliwie  jak najszybciej – dodał.

Niektórzy analitycy sądzą, że nowy problem  może zagrozić planom Boeinga zwiększenia tempa produkcji do 10 sztuk miesięcznie pod koniec 2013 r. z 2,5 obecnie. Wymiana wadliwych uszczelnień będzie prowadzona równolegle ze zmianą procesu montażu nowych samolotów, więc nie powinno to   wydłużyć czasu produkcji. Boeing dostarczył dotąd tylko 5 Dreamlinerów i podtrzymuje plan zwiększenia produkcji

Wiceprezes działu samolotów cywilnych BCA, Pan Shanahan powiedział na konferencji  Barclays Capital na Florydzie, że dziś wszystkie nowe B787 są produkowane ze stratą. Poproszony o oszacowanie możliwych oszczędności w  produkcji kompozytowego samolotu stwierdził, że może to być ponad miliard dolarów.

Dodał, że nie na cudownego jednorazowego środka w uproszczeniu procesu produkcji, a dojdzie do tego poprzez współpracę ze wszystkimi partnerami zaangażowanymi w łańcuch dostaw.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?