Chodzi o bardzo głośną w branży handlowej akcję Dyskontujemy Ceny, z którą Tesco wystartowało w 2008 r. Firma w sklepach aby pokazać, że jej produkty są w swoich kategoriach najtańsze, umieszczała informację o ich cenach ze sklepów konkurencji, zazwyczaj były to Lidl czy Biedronka. Lidl uznał akcję za nieuczciwą konkurencję i w kwietniu 2009 r. złożył pozew do krakowskiego sądu okręgowego. Zgodnie z wydanym dzisiaj wyrokiem Tesco ma przestać publikować reklamy mogących wprowadzać klienta w błąd poprzez m.in. porównywanie cen Lidl i Tesco z różnych okresów. Chodzi także o reklamy wskazujące, że ceny w sklepach Tesco są niższe od rzeczywiście stosowanych. Sąd zobowiązał również Tesco do publikacji stosownych przeprosin w gazetce reklamowej sieci. Wyrok nie jest prawomocny, firmie przysługuje odwołanie.

- Mamy nadzieję, że dzięki temu nasi rywale w przyszłości będą wystrzegać się działań reklamowych godzących w zasady uczciwej konkurencji. Mając na uwadze dobro naszych klientów, nie będziemy tolerować stosowania nieuczciwych praktyk handlowych – mówi Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska.

- Czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku i wtedy podejmiemy decyzję co do ewentualnych dalszych kroków – poinformował Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.