Reklama

Kwartalny rekord: 330 tys. przeniesionych numerów komórkowych

W pierwszym kwartale roku operatora komórkowego przenosząc numer z sieci do sieci zmieniło około 330 tys. osób – wynika z rozmów z operatorami i naszych szacunków

Publikacja: 07.05.2012 19:09

Kwartalny rekord: 330 tys. przeniesionych numerów komórkowych

Foto: Bloomberg

To o 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r., gdy przeniesiono 261 tys. numerów.

– Świadomość konsumentów jest coraz większa – ocenia Marcin Gruszka, rzecznik P4, sieci Play. – Z jednej strony to efekt dojrzałości rynku: coraz więcej osób po prostu liczy swoje koszty. Z drugiej strony wszyscy operatorzy intensywniej promują możliwość przeniesienia numeru – dodaje.

W jego ocenie, także w całym 2012 r. przeniesionych zostanie więcej numerów komórkowych niż w 2011 r., gdy było to nieco ponad 1 mln.

Play jest największym beneficjentem tego zjawiska i od zawsze promuje możliwość zmiany operatora z zachowaniem numeru telefonu (ang. Mobile Number Portability, MNP).

Od tego roku jego śladem podążają wszyscy duzi operatorzy. W najbardziej widoczny sposób Centertel (Orange). W galeriach handlowych podłogi oklejono planszami wskazującymi drogę do salonu operatora, a telewizje nadają spoty z autobusem Orange: luźniejszym i ciekawszym dla podróżującego niż konkurencyjny (w barwach Play).

Reklama
Reklama

To kontrofensywa. Według naszych informacji, w I kw. br. z Orange przeniesiono najwięcej numerów do innych sieci: o kilkanaście tysięcy więcej niż z Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile radził sobie tu najlepiej) i więcej niż z Polkomtela (Plus). Średnio każdy z dużych telekomów oddał konkurencji ponad 100 tys. numerów, a przyjął około 40 tys.

Play jako jedyny informuje ilu klientów odbiera konkurencji. – W I kw. użytkownicy przenieśli do Play 210 tys. numerów – mówi Gruszka. To o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Ponieważ skala wzrostu jest mniejsza niż przyrost liczby przeniesionych numerów w ogóle, udział Playa w rynku MNP obniżył się z 70 proc. do niecałych 64 proc.

To wahnięcie to najprawdopodobniej efekt przenosin w segmencie klientów biznesowych.

– Nie mamy konkretnego celu wyrażonego w procentach. Chcemy być liderem – deklaruje Gruszka. Pełnych wyników P4 za I kw. póki co nie podaje.

To dlaczego zmieniamy operatora komórkowego i jaka część z nas to robi zbadała firma Ericsson. Główny powód przenosin to lepsza cena lub taryfa u innego operatora (61 proc. odpowiedzi).

Co ważne 62 proc. respondentów nigdy nie zmieniło operatora. Z tej możliwości nie skorzystało nigdy 79 proc. klientów T-Mobile, 74 proc. użytkowników Orange i 72 proc. Plusa.

Reklama
Reklama

Z badania Ericssona wynika też, że w ciągu 12 miesięcy najmniej klientów może zrezygnować z usług T-Mobile i Play (tylko 9 proc. „na pewno" lub „być może" się przeniesie).

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama