Przychody portugalskiej grupy Jeronimo Martins wzrosły w pierwszym półroczu 7,5 proc. do 5,1 mld euro, zaś zysk netto przypadający na akcjonariusza dominującego 5,6 proc. do 152 mln euro. W tym okresie przychody polskiej sieci Biedronka liczone w złotych wzrosły 18,1 proc. Wzrost w euro to 10,1 proc., a sprzedaż sieci wyniosła ponad 3,1 mld euro. Jeśli z wyniku zostaną wyłączone nowe placówki wówczas wzrost wynosi 7 proc. Firma otworzyła od początku roku do końca czerwca 76 sklepów, zaś plan do końca roku zakłada zwiększenie ich liczby do 250. Tegoroczny budżet inwestycyjny Jeronimo Martins to 650 mln euro, z czego ok. 80 proc. przypada na Polskę. Biedronka generuje już 61,3 proc. przychodów grupy i ma już 1941 sklepów.

- Mimo obserwowanego spowolnienia wzrostu gospodarczego siła modelu biznesowego Biedronki i pozycja lidera rynku pozwala grupie wierzyć, że będzie nadal zwieszać sprzedaż i zyski – mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.