W pierwszej połowie 2012 roku Grupa Michelin osiągnęła sprzedaż netto na poziomie 10,7 mld euro i 915 mln euro zysku netto. W analogicznym okresie 2011 roku sprzedaż wyniosła 10,1 mld euro, a zysk netto 667 mln euro.
Zysk operacyjny, przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych, wzrósł do 1,3 mld euro, z 1 mld euro rok wcześniej. Marża operacyjna zwiększyła się do 12,3 proc. z 9,6 proc. w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- Poprawa wyników została osiągnięta mimo spadku wolumenu sprzedaży (-5 proc. na rynku globalnym), który był spowodowany głównie osłabieniem popytu na opony na rynkach europejskich. Największy spadek sprzedaży zanotowano na rynku europejskim (- 11 proc.), a jedyny wzrost w krajach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indiach (+ 3 proc. ).
Zdrowa sytuacja finansowa pozwoliła Grupie na aktywną kontynuację założonego programu inwestycyjnego - pisze koncern w komunikacie. Na inwestycje Michalin wydał 660 mln euro. To o 106 mln euro więcej niż rok temu.