Polska Telefonia Cyfrowa poinformowała o dokooptowaniu do zarządu członka odpowiedzialnego za segment usług dla firm. Do tej pory podlegał jednej osobie razem z usługami dla klientów indywidualnych. Reorganizacja zarządu oznacza również reorganizację firmy.
– Nowo powstały pion usług dla firm jest zgodny z globalną strategią Deutsche Telekomu, a Polska jest kolejnym krajem, w którym został on utworzony – podkreśla Grzegorz Bors, który właśnie podzielił się kompetencjami w zarządzie PTC z Igorem Matejovem.
Najwięcej przychodów z małych firm
Strategia PTC ma więc genezę globalną, ale wpisuje się w lokalne uwarunkowania. Segment usług dla firm to dla operatorów lukratywny kawałek rynku. Można szacować, że wart będzie w tym roku 12,5–13,75 mld zł, czyli około połowy wartości całego polskiego rynku komórkowego.
– Jego wartość nie rośnie szybciej niż segment usług dla klientów indywidualnych, ale firmy płacą wyższe rachunki, więc operatorom bardziej opłaca się o nie walczyć – mówi Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.
Statystycznie firmowe rachunki – na jeden telefon komórkowy – są o 30–40 proc. wyższe niż w przypadku klientów indywidualnych. Jednak w segmencie mikro- i małych firm te rachunki są i dwa razy wyższe. – To proste. W małych firmach użytkownikiem jest właściciel, który sam swoich wydatków raczej nie ogranicza. W większych firmach istnieją limity i mechanizmy kontroli. Ponadto one mają zwykle korzystniejsze dla siebie oferty niż mniejsze podmioty – tłumaczy przedstawiciel jednego z operatorów komórkowych.