Przewoźnik zapowiada, że obsłuży wszystkich pasażerów, jedyne co może się wydarzyć, to niewielkie opóźnienia. Każdy z pasażerów zostanie również poinformowany SMS, mailem, bądź telefonicznie o ewentualnych zmianach godzin wylotów. Jednocześnie francuska linia apeluje do wszystkich, którzy wykupili bilety na piątkowe loty, aby sprawdzili, czy kupując bilet zostawili do siebie telefon kontaktowy. Informacja o wszystkich lotach będzie także dostępna na stronie internetowej przewoźnika oraz za pośrednictwem smartfona na „Consult/Change your reservations". Można też wysłać SMS na numer 63654 numer swojego lotu - np AF6250, by po kilku minutach - jak zapewnia linia- otrzymać status swojego lotu. Ta usługa jest jednak wyłącznie dostępna we Francji kontynentalnej.
Związkowcy protestują przeciwko programowi oszczędnościowemu prowadzonemu przez przewoźnika, który założył, że w tym roku zmniejszy straty do 145 mln euro.
W ramach tego programu, wprowadzonego na początku roku, planowane jest zwolnienie w ciągu trzech lat 5 tysięcy pracowników i przeniesienie części operacji do stworzonej linii niskokosztowej, gdzie także zarobki personelu będą niższe. Zdaniem Philippe Calavia, wiceprezesa ds finansów w Air France tylko w ten sposób przewoźnik może obronić się przed konkurencją ze strony linii z Bliskiego Wschodu - Emirates, Etihad i Qatar Airways.
Cały plan oszczędnościowy ma wartość miliarda euro, zaś jego wdrożenie potrwa trzy lata. W ramach tego programu zamrożone zostały także zarobki w latach 2012-2013 w Air France i znacznie obniżone podwyżki w należącym do tej samej grupy holenderskim KLM. W obydwóch liniach załogi muszą pracować bardziej produktywnie, wstrzymane zostaną przyjęcia nowych pracowników. Dzięki temu zarząd chce zmniejszyć zadłużenie przynajmniej o 2 mld euro z obecnych 4,5 mld do końca grudnia 2014 r.. Wobec trudnej sytuacji na rynku lotniczym w Europie Air France/KLM zdecydowało się na wstrzymanie powiększania floty. W efekcie ma zmniejszyć się liczba zatrudnionych pracowników personelu pokładowego.
Air France/KLM miał w zeszłym roku stratę w wysokości 700 mln euro.