Firma uczestniczy w wartym 10 mld zł przetargu na helikoptery dla polskiej armii (wojsko chce kupić 70 maszyn). Wiosną zmierzy się w konkursie z  innymi  śmigłowcowymi potęgami: włosko - brytyjską AgustaWestland i amerykańską – Sikorsky Aircraft.

Francusko niemiecka korporacja śmigłowcowa nie powinna narzekać na zeszłoroczne wyniki sprzedaży. W 2012 r. Eurocopter dostarczył cywilnym i wojskowym  klientom  475 helikopterów i zebrał  zlecenia na dostawy kolejnych 469 śmigłowców za 5,4 mld euro.

Lutz Bertling, szef spółki potwierdza zmianę strategii: Eurocopter  nie ogranicza się już wyłącznie do produkcji śmigłowców ale dostarcza sprzęt i kompleksowe usługi umożliwiające wykonanie konkretnych zadań i długofalowych helikopterowych  misji.  To dlatego usługi i programy wsparcia dla klientów w minionym roku odpowiadały już  za 42 procent obrotów i rosną.

Śmigłowce dla NATO

Głównymi osiągnięciami firmy Eurocopter w 2012 r. było udane wprowadzenie na rynek nowych wersji śmigłowców EC130 i EC145 a także decyzja o produkcji oraz pierwsze zamówienia na nowe śmigłowce Super Puma, oraz oblot  pierwszego seryjnego helikoptera EC175.  Na amerykańskim rynku firma zaprezentowała demonstracyjną wersję hybrydowego statku powietrznego X3.

W sektorze wojskowym w 2012 r. ważniejszym wydarzeniem było dostarczenie armiom Francji i Belgii pierwszych certyfikowanych śmigłowców transportu taktycznego NH90 oraz przekazanie marynarkom wojennym Holandii i Francji pierwszych specjalistycznych  śmigłowców  morskich z rodziny NH90. Eurocopter potwierdza, że kolejne śmigłowce Tiger wzmocnią wkrótce  niemiecki kontyngent  w Afganistanie. Siły niemieckie otrzymały również helikoptery NH90  w wersji ewakuacji medycznej.

Francusko-niemiecko-hiszpańska grupa śmigłowcowa powstała w 1992 r. i jest częścią korporacji lotniczej EADS. Zatrudnia ok. 22000 pracowników i ma swoje filie produkcyjne i serwisowe  w 21 krajach. Obecnie  w 148 państwach lata ponad 11 780 śmigłowców Eurocoptera.