Coraz szybciej powiększają się sieci na polskim rynku hotelarskim. W Mikołajkach, Poznaniu i Opolu otworzy nowe hotele grupa DeSilva. W przyszłym roku będzie już miała hotele w 8 miastach: także w Warszawie, Krakowie, Piasecznie, Pruszkowie, i Katowicach-Pyrzowicach. - Po latach kojarzenia naszej sieci tylko z Mazowszem, cieszymy się, że teraz obiekty DeSilva wchodzą do nowych miast. Wkrótce będziemy mogli powiedzieć o ogólnopolskiej sieci Hoteli DeSilva – mówi Witold Ignatowski, prezes spółki Hotele DeSilva.
Hotel Mikołajki Resort by DeSilva, będzie posiadał ponad 160 pokoi, 16 niezależnych bungalowów oraz ofertę konferencyjną i rekreacyjną, w tym wewnętrzne jezioro z pomostem i największą w tym rejonie prywatną plażą.
Hotel DeSilva Poznań będzie położny w centrum Poznania. Ul. Czterogwiazdkowy obiekt powstanie w przebudowanym budynku biurowym i pomieści 60 pokoi, wszystkie w wysokim standardzie wykończenia i stylistyce DeSilva. Planowane otwarcie hotelu to koniec 2013 roku.
Natomiast Hotel DeSilva Opole powstanie w zabytkowym centrum miasta, przy nabrzeżu Kanału Ulgi. Będzie to jedyny czterogwiazdkowy obiekt w Opolu. Inwestycja budowy hotelu otrzymała dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego. W hotelu znajdzie się 106 pokoi, 5 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni ok. 330 m2, centrum fitness oraz podziemny garaż. Planowane uruchomienie hotelu to lato 2014 roku.
DeSilva to obok Orbisu należącego już do Accoru jedyna polska sieć z polskim rodowodem, która postawiła na szybki rozwój. Dużo większą ekspansję niż polscy przejawiają bowiem zagraniczni hotelarze. Według branżowego serwisu e-hotelarstwo.com, najwięcej nowych pokoi włączył w ubiegłym roku do swej sieci Accor, do którego należy Orbis. Przybyło mu w sumie 6 hoteli, w tym 4 nowe – łącznie 775 pokoi. Na drugim miejscu znalazł się Best Western – 7 hoteli z 414 pokojami, na trzecim Louvre Hotels Group – 3 hotele, 398 pokoi. Kolejne sieci to InterContinental Hotels Group – 3 hotele, 381 pokoi oraz Hilton Worldwide – 2 hotele, 205 pokoi. W tym samym czasie takie brandy jak Qubus Hotels, Focus, Comfort Express czy największa polska marka Gromada nie otworzyły ani jednego hotelu.