Dyrektywa żeglowności FAA poleca liniom lotniczym i innym użytkownikom samolotów B737-600, -700, -800, -900 i -900ER wymianę trzpieni mocujących ogony na ulepszone w związku z obawami o sposób nałożenia na nie warstwy ochronnej.
Dyrektywa dotyczy 1050 samolotów używanych przez amerykańskich przewoźników, a kontrola i wymiana może kosztować do 10,1 mln dolarów, po 9627 od samolotu.
"Ogłaszamy tę dyrektywę, aby zapobiec przedwczesnemu uszkodzeniu się tych trzpieni, co mogłoby zmniejszyć strukturalna całość statecznika poziomego z kadłubem, prowadząc do utraty kontroli nad samolotem" - stwierdził urząd. O jego dyrektywie zamieszczonej w portalu federalnym Federal Register podał jako pierwszy "Wall Street Journal".
FAA dodał, że inspekcje samolotów zlecił po informacjach o niewłaściwej procedurze nałożenia warstwy ochronnej przed korozją na trzpienie mocujące statecznik poziomy do tylnej części konstrukcji nośnej.