W Warszawie działa już ponad 30 centrów handlowych, różniących się głównie powierzchnią, architekturą, wystrojem, ofertą i pozycjonowaniem. Klienci odwiedzają wielkie galerie miejskie w poszukiwaniu zróżnicowanej oferty modowej, rozrywkowej i gastronomicznej. Deklarują, że regularnie robią zakupy w 3-4 centrach handlowych i spędzają tam średnio 3 godziny - wynika z raportu „Wielkie badanie klientów: GfK.
W ramach badania ponad 2000 regularnych użytkowników centrów handlowych z Warszawy i okolic oceniło wszystkie obiekty zlokalizowane w granicach aglomeracji warszawskiej. Poszczególne centra handlowe oceniano w kilku kategoriach, m.in. pod względem oferty modowej, oferty gastronomicznej oraz jakości marketu FMCG znajdującego się na terenie danego centrum. Najwięcej pozytywnych ocen otrzymały Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów oraz Wola Park. W kategorii oferty modowej doceniona została oferta centrum handlowego Arkadia, którą pozytywnie ocenia 85 proc. respondentów. Pod tym względem Warszawiacy cenią sobie również outlet Fashion House Piaseczno (83 proc.) i Złote Tarasy (82 proc.). Wśród marketów FMCG, zlokalizowanych na terenie danego centrum handlowego, najwięcej klientów pozytywnie ocenia obiekty Auchan: w Piasecznie (88 proc.), w centrum Wola Park (88 proc.) i w Łomiankach (85 proc.). Pozostałe wyróżnione obiekty to hipermarkety Real w Forcie Wola (81 proc.) i w King Cross Praga (81 proc.).
Najlepszy foodcourt, czyli ofertę gastronomiczną, mają według warszawiaków: Złote Tarasy (80 proc.), Arkadia (78 proc.) i Galeria Mokotów (77 proc.).
Inne kategorie, pod kątem których warszawscy klienci oceniali centra i galerie handlowe, to oferta dom i ogród, elektronika/ RTV i AGD, rozrywka, poziom obsługi, organizacja przestrzenna oraz dostępność komunikacyjna.
Respondenci uznali, że najlepszą ofertę sklepów z produktami do domu i ogrodu prezentuje Ikea - w Jankach i na Targówku – oraz Centrum Krakowska. W kategorii elektroniki/ RTV i AGD najlepiej oceniono centrum M1 w Markach.