Będą to choćby rezerwacje do najlepszych restauracji ze standardową zniżką na poziomie 40 proc. W przyszłości właśnie w tej części serwisu zakupów grupowych mają pojawiać się inne oferty z wyższej półki – zarówno jeśli chodzi o usługi kosmetyczne jak i turystyczne, hotele czy po prostu zakupy.
Usługa na razie jest wprowadzana pilotażowo w 10 amerykańskich miastach Atlanta, Boston, Chicago, Denver, Los Angeles, Miami, Nowy Jork, Filadelfia, San Francisco oraz Waszyngton. Jak podaje firma w komunikacie jeszcze w tym roku Groupon Reserve ma pojawić się w kolejnych miastach oraz na rynkach zagranicznych.
Jak podaje Business Wire obecnie można w nim znaleźć 600 ofert restauracji, także z najwyższej półki Le Cirque w Nowym Jorku, Chaya Brasserie w Los Angeles oraz db Bistro Moderne z Miami.
- Reserve to ważny etap w naszym celu zostania światowym liderem internetowych ofert promocyjnych – wyjaśnia w komunikacie Eric Lefkofsky, prezes Groupon.
Nowa usługa w pewien sposób różni sie jednak od dotychczasowego modelu działalności. Korzystając z rabatów poprzez Groupon Reserve klient nie musi płacić wcześniej za kupon – rabat jest odliczany od finalnego rachunku. Analitycy zwracają uwagę, że dzięki temu firmy mogą bardziej elastycznie kierować klientów na okresy, w których np. restauracja ma standardowo mniej klientów. Mogą też nawet w ostatniej chwili zapełnić restaurację po odwołanej dużej rezerwacji.