Trendy w telekomunikacji. „Smart Working”

Aktualizacja: 12.08.2013 16:08 Publikacja: 12.08.2013 11:45

Jest to nowoczesne podejście do organizacji pracy, które ma na celu efektywne wykorzystanie czasu pracy pracowników, jak i budżetów pracodawców.

Operatorzy telekomunikacyjni chcą uczestniczyć w kreowaniu tego podejścia, stąd w ich ofertach pojawiają się produkty wspierające pracę organizacji. W Netii „smart working" to produkty integrujące kanały komunikacji pracowników, którymi można zarządzać z jednego miejsca. Tym jednym miejscem może być dowolne, używane w danym momencie, urządzenie  - komputer, laptop, tablet, a nawet komórka. Rozwiązanie Netii umożliwia wykorzystanie potencjału na każdym z tych urządzeń bez uszczerbku dla jakości i szybkości użytkowania. Dwie z licznych funkcji szczególnie służą usprawnieniu i przyspieszeniu obiegu informacji oraz decyzji w firmie.

Pierwsza z nich to funkcja „presence" (ang. „obecność"), która pozwala na weryfikację statusu pracownika na ekranie dowolnego urządzenia np. smartfonu, czy komputera. odpowiedni kolor sygnalizuje czy dana osoba jest w firmie, czy jest przy stanowisku pracy i czy jest aktywna. Natomiast opcja „click to dial" umożliwia z poziomu dowolnego urządzenia szybkie wybranie numeru i sposobu połączenia do osoby, z którą chce się skontaktować bez konieczności szukania jej w kontaktach. Choć pozornie te funkcje wydają się nie mieć w sobie nic rewolucyjnego, pozwalają na znaczne przyspieszenie pracy i wyeliminowanie z niej czynności bezproduktywnych takich jak podejmowanie prób kontaktu z osobą niebędącą w pracy czy czasochłonne i mozolne wyszukiwanie aktualnie potrzebnych kontaktów. A że w biznesie, czas to pieniądz, to oszczędność czasu bezpośrednio przekłada się na efektywność kosztową organizacji.

Paweł Rychcik, Starszy Kierownik Produktu w Netii wyjaśnia w ten sposób, czym jest „Presence":  - To nic innego, jak wykorzystanie oprogramowania firmy Microsoft (Link 2013). Dzięki aplikacji wszyscy jej użytkownicy widzą swój status. Na przykład to, że są obecni, ale z jakichś przyczyn niedostępni – chociażby z powodu trwającego spotkania. W „Presence" widać, że prowadzą rozmowy za pomocą aplikacji lub połączeń wideo, a gdy podłączą swoje urządzenie do monitora, czy rzutnika -  aktywuje się status prelegenta. Najważniejszym elementem jest to, że widać również status użytkownika rozmawiającego przez telefon – mówi Rychcik.

Jak wygląda instalacja? - Usługa „Presence" wchodzi w skład każdego pakietu usług dla firm. Jest to usługa świadczona z tzw. chmury. W momencie aktywacji – czyli po wprowadzeniu umowy do naszych systemów – jest aktywna już po kilku minutach. Serwer usługowy jest w sieci Netii, a użytkownicy mogą pobrać aplikację ze strony Netii lub ze strony Microsoftu. Jeśli mamy 10 pracowników należy wykreować na serwerze 10 kont, a następnie login i hasło – wyjaśnia Paweł Rychcik.

Specjalista zapewnia, że niechęć pracowników firm aby podlegać ciągłemu nadzorowi pracodawcy nie stanowi bariery na rynku usług „Presence".  - To nie jest bariera. Pracownicy nie są decydentami. Ale też usługa ta nie jest dla pracodawcy narzędziem, za pomocą którego może pracownikom narzucić styl pracy. Podobnie jak w przypadku komunikatorów masowych, status użytkownika aplikacji można zawsze zmienić samemu. Główna bariera dla tej części biznesu polega na tym, że jest to nowość, nowa wartość.  Naszym celem jest przekonać firmy, że choć jest to narzędzie płatne, to nie bez powodu. Operator zapewnia serwis usługi:– wyjaśnia Paweł Rychcik.

Jeszcze inną usługą realizującą ten sam koncept jest  bezprzewodowa korporacyjna sieć WIFI. Ten element portfela usług Netii może być dostarczony przez tego operatora lub wykorzystywać istniejącą infrastrukturę. - Ciekawe jest to, że sieć WIFI. w firmach nie jest tak bardzo rozpowszechniona, jak w domach. Jeśli się chwilę zastanowić – widać dlaczego – mówi Paweł Rychcik.

- Chodzi o bezpieczeństwo. Ważność danych przesyłanych przez domową sieć jest mniejsza niż w przypadku firm. Wiemy to i dlatego dodatkowo troszczymy się o bezpieczeństwo istotnych z punktu widzenia biznesu informacji. Oprócz hasła, możemy zabezpieczyć transmisję danych korzystając z aplikacji identyfikującej użytkownika zarówno w kontakcie między pracownikami firmy, jak i na zewnątrz  – dodaje specjalista Netii.

Rozwiązanie pasuje zarówno do małych, jak i dużych firm.  - Sieć WIFI dostosowuje się bardziej pod względem wielkości powierzchni, niż liczby użytkowników. Liczba adresów IP nie jest tu ograniczeniem ze względu na pojemność serwerów. W naszej ofercie chcemy dać propozycję dla małych przedsiębiorstw. Ze szczegółami chciałbym się wstrzymać do czasu Kongresu Biznes to Rozmowy, na który serdecznie zapraszam – mówi Pawel Rychcik.

Jest to nowoczesne podejście do organizacji pracy, które ma na celu efektywne wykorzystanie czasu pracy pracowników, jak i budżetów pracodawców.

Operatorzy telekomunikacyjni chcą uczestniczyć w kreowaniu tego podejścia, stąd w ich ofertach pojawiają się produkty wspierające pracę organizacji. W Netii „smart working" to produkty integrujące kanały komunikacji pracowników, którymi można zarządzać z jednego miejsca. Tym jednym miejscem może być dowolne, używane w danym momencie, urządzenie  - komputer, laptop, tablet, a nawet komórka. Rozwiązanie Netii umożliwia wykorzystanie potencjału na każdym z tych urządzeń bez uszczerbku dla jakości i szybkości użytkowania. Dwie z licznych funkcji szczególnie służą usprawnieniu i przyspieszeniu obiegu informacji oraz decyzji w firmie.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji